تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782697
شناسه : 3782697
تاریخ :
حالا گوشی‌های سامسونگ می‌توانند با استاندارد RCS به آیفون پیام بدهند اقتصاد ایران: اپل با پشتیبانی از RCS در آیفون، گامی برای پیام‌رسانی بهتر بین اندروید و iOS برداشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل امروز آپدیت iOS 18 را برای آیفون منتشر کرد که قابلیت‌های جدیدی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌های مورد انتظار، پشتیبانی از استاندارد RCS است که به برقراری ارتباط بهتر بین کاربران اندروید و iOS کمک می‌کند.

RCS نسخه‌ی ارتقایافته‌ای از پیام‌رسانی SMS/MMS است که امکانات بیشتری مانند دریافت تأیید خوانده‌شدن پیام، نمایش وضعیت تایپ‌کردن، واکنش به پیام‌ها، ارسال فایل با حجم بیشتر و برقراری ارتباط ازطریق وای‌فای و دیتای موبایل را ارائه می‌دهد.

گوگل از سال ۲۰۱۹ با ارتقای اپلیکیشن Google Messages، پشتیبانی از RCS را برای دستگاه‌های اندرویدی آغاز کرد. اکنون اپل با ۵ سال تأخیر، پشتیبانی از این سرویس را به گوشی آیفون اضافه کرده است.

اکنون هنگام ارسال پیام به آیفون ازطریق گوشی سامسونگ یا هر گوشی اندروید دیگری با اپلیکیشن Google Messages، عبارت RCS message را در کادر ورود متن مشاهده خواهید کرد و کاربران iOS نیز در اپلیکیشن Messages عبارت Text Message · RCS را می‌بینند. با فعال‌شدن ویژگی مذکور، از این پس می‌توانید از تمامی قابلیت‌های ذکرشده، هنگام پیام‌رسانی بین اندروید و iOS بهره ببرید.

مقالات مرتبط:
  • پیام‌رسانی RCS چیست و چه اهمیتی برای گوشی‌های اندرویدی دارد؟
  • پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید ارسال عکس بدون افت کیفیت با RCS را ممکن می‌کند

طبق اعلام اپل، کاربران آیفون پس از به‌روزرسانی به iOS 18 نیازی به فعال‌سازی دستی RCS ندارند؛ زیرا این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال است. البته تنظیمات ویژگی مورد اشاره در مسیر Settings > Apps > Messages دردسترس قرار دارند.

نکته‌ی مهم اینکه درحال‌حاضر، رمزنگاری سرتاسری (E2EE) بین کاربران اندروید و iOS با RCS برقرار نیست. همچنین، پشتیبانی از RCS در آیفون فعلاً برای برخی اپراتورها و فقط در برخی نواحی خاص دردسترس قرار دارد.