تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782685
شناسه : 3782685
تاریخ :
موافقت واشنگتن با فروش تجهیزات نظامی به تایوان اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه آمریکا، فروش احتمالی قطعات یدکی نظامی به تایوان به ارزش حدود ۲۲۸ میلیون دلار را تایید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد فروش احتمالی قطعات یدکی نظامی خارجی به تایوان به ارزش حدود 228 میلیون دلار را تایید کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد عودت، تعمیر و بارگیری قطعات یدکی از ذخایر دولت آمریکا انجام خواهد شد و ارتش تایوان هیچ مشکلی در جذب این تجهیزات برای نیروهای مسلح خود نخواهد داشت.

آمریکا برخلاف نبود روابط رسمی و دیپلماتیک با تایوان، همواره اصلی ترین حامی این جزیره باقی مانده است و پیشتر نیز برای کمک به تایپه برای مقابله با چین، کمک های نظامی دیگری را ارسال کرده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای، ضمن اعلام مراتب تشکر و قدردانی خود از این بسته حمایتی نظامی، اعلام کرد که انتظار می رود ارسال این تجهیزات در یک ماه اخیر اجرایی شود.

در این بیانیه آمده است عودت و تعمیر قطعات و تجهیزات هواپیما به تایوان که به تایید واشنگتن رسیده است، به حفظ آمادگی نظامی و تامین ایمنی بخش های مختلف هواپیماهای نیروی هوایی کشور کمک خواهد کرد.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از چند سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی اداره می‌شود، از آن زمان تایوان پرچم و برخی دیگر نشانه‌های جمهوری خلق چین را که در سرزمین اصلی چین وجود داشت، تا پیش از به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین حفظ کرده بود. پکن همواره این جزیره را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین مادری چین می‌داند و این موضع مورد حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه است.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

در همین حال پکن بارها از واشنگتن به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی تایوان خواسته تا به منظور کاهش تنش‌های فیمابین، از فروش و ارسال سلاح به این جزیره خودداری کند.

 

انتهای پیام/