تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782677
شناسه : 3782677
تاریخ :
شهادت ۲۶ فلسطینی دیگر در حملات امروز به غزه اقتصاد ایران: وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، سه جنایت کشتار در این باریکه مرتکب شد که در نتیجه آن ۲۶ نفر به شهادت رسیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، سه مورد جنایت کشتار در نوار غزه مرتکب شده که در نتیجه آن 26 نفر شهید و 84 نفر دیگر هم زخمی شدند.

این وزارتخانه امروز در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهرماه) تاکنون به 41 هزار و 252 نفر و تعداد مجروحان هم به 95 هزار و 497 نفر رسیده است.

در گزارش وزارت بهداشت نوار غزه آمده است که 70 درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد. در ادامه این گزارش آمده است که هنوز بیش از 10 هزار نفر مفقود و زیر آوار هستند.

ارتش اشغالگر اسرائیل از ابتدای این جنگ علیه غزه سیستم بهداشتی فلسطین را به طور سیستماتیک هدف قرار داده و از روی عمد و به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بیمارستان‌ها را حتی بدون هیچ توجیهی به طور کامل از مدار خدمت رسانی خارج کند.

در ادامه هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه در سایه تداوم و تشدید حملات نظامی رژیم اشغالگر و محاصره سنگینی که این رژیم ضد غیرنظامیان در این باریکه تحمیل کرده است، «سیگریت کاگ» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سازمان ملل، اعلام کرد: هسته‌ای از انسانیت مشترک ما در خطر است و بیش از 41 هزار فلسطینی در نوار غزه قتل‌عام و بیش از 93 هزار نفر زخمی شده‌اند.

وی افزود: بیانیه‌های اخیر صادرشده توسط سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که بیش از 22000 فلسطینی دچار جراحات جدی و مرگبار شده‌اند، از جمله بین 13 هزار تا 17 هزار نفر در اندام‌های خود دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شده‌اند که اغلب منجر به قطع عضو آنها می‌شود، همچنین بسیاری از مجروحان در نوار غزه، از عفونت رنج می‌برند و زیرساخت‌های بهداشتی در این منطقه کاملاً نابود شده و از بین رفته است.

کاگ با تأکید بر لزوم تکمیل کمپین واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال، به وضعیت وخیم کودکان اشاره و اعلام کرد: بخش آموزش در غزه به‌طورکامل متوقف شده است و بیش از 625 هزار دانش‌آموز نمی‌توانند به مدرسه بروند. درباره کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هم باید بگوییم که هدف ما در ورود کمک‌ها و توزیع آن میان همه مردم غزه به‌شیوه مناسب، محقق نشده است.

انتهای پیام/