تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3782675
شناسه : 3782675
تاریخ :
کامیون‌های فورد به آینه بغل دارای هوش مصنوعی مجهز شدند اقتصاد ایران: عصر خودرو- این سیستم به رانندگان دید وسیع‌تر از محیط اطراف می‌دهد، مانور آسان‌تر را تسهیل می‌کند و از وجود دقت بالاتر هنگام دنده عقب رفتن و پارک کردن اطمینان حاصل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سامانه کمک راننده پیشرفته(ADAS) از یک سیستم نظارت دوربین هوشمند(CMS) استفاده می‌کند که ضمن کاهش مصرف سوخت، ایمنی و کارایی ناوگان را افزایش می‌دهد.

این فناوری برای صنعت حمل و نقل تجاری جهانی با ارزش بیش از 2.2 تریلیون دلار مورد هدف قرار گرفته است.

خودآموزی

این فناوری به اپراتورهای کامیون‌های تجاری این امکان را می‌دهد که با حذف نقاط کور، دید جاده را از چندین نقطه افزایش دهند. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا به رانندگان اعلان‌های بلادرنگ ارسال شود تا آنها را قادر سازد تا تصمیمات هوشمندانه و ایمن‌تری بگیرند.

در این سیستم که به‌طور یکپارچه با هر مدل کامیون تجاری یا تریلر ادغام می‌شود، آینه‌های دید عقب در جلو و جانبی با نمایشگرهای داخلی با کیفیت بالا و دوربین‌های با وضوح بالا که در بیرون کامیون‌ نصب شده‌اند، جایگزین شده است.

این امر برای رانندگان دید وسیع‌تر و بازتری از محیط اطراف برای مانور آسان‌تر و دقت بالاتر می‌کند.

این سیستم ویژگی‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که در بازار بی‌سابقه است، مانند قابلیت‌های خودآموزی و پیش‌بینی.

این ویژگی به رفع محدودیت‌های درک عمق که ذاتا با آینه‌ها سخت هستند، کمک می‌کند.

حمل و نقل ایمن‌تر

علاوه بر این، این سیستم برای محافظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده(VRU) با شناسایی دقیق طیف وسیعی از موانع جاده، مجهز شده است.

نتیجه یک سیستم پیشرفته است که ثابت کرده تصادفات را کاهش می‌دهد، جاده‌ها را در سراسر جهان ایمن‌تر می‌کند، عملکرد ناوگان را با رویه‌های خودکار بهبود می‌بخشد و میزان دی‌اکسید کربن CO2 منتشر شده را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، یک گزینه تغییر وضعیت افق‌گرد اضافی برای ارائه دید مستقیم به رانندگان در دسترس است که نقاط کور را از بین می‌برد و راه حلی برای آنچه که از لحاظ تاریخی منبع اصلی تصادفات در صنعت حمل و نقل بوده است، ارائه می‌دهد.

هنگامی که راننده به دنده عقب می‌رود، حالت مانور CMS فعال می‌شود و سیگنالی را برای دوربینی با قابلیت زوم در یکی از صفحه‌های داخلی نمایش می‌دهد. دوربین دقیقاً به راننده نشان می دهد که تریلر در کجا قرار دارد و به کجا ختم می شود.

این ویژگی‌ها منجر به مانور آسان‌تر، بدون استرس، سریع‌تر و آرامش خاطر بیشتر برای رانندگان می‌شود.

این سیستم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به رانندگان هشدارهای صوتی و تصویری در لحظه در مورد خطرات احتمالی مانند سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده، دوچرخه سواران، اشیاء یا موانع در مقابل، در کنار یا در نقاط کور ارسال کند.