تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782651
شناسه : 3782651
تاریخ :
بلواسکای، رقیب شبکه اجتماعی ایکس، اکنون ۱۰ میلیون کاربر دارد اقتصاد ایران: بلواسکای به‌لطف ممنوعیت ایکس در برزیل، به ۱۰ میلیون کاربر رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای اعلام کرد که اکنون بیش‌ از ۱۰ میلیون کاربر دارد. تعداد کاربران بلواسکای بعد از مسدود شدن شبکه‌ی اجتماعی ایکس در برزیل به‌طور قابل‌ توجهی افزایش یافت. دادگاه عالی برزیل علاوه‌بر مسدودکردن ایکس در این کشور، جریمه‌ای را نیز برای کاربرانی که از VPN برای اپلیکیشن مذکور استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است.

حدود ۳ میلیون کاربر طی چند روز بعد از ممنوعیت شبکه‌ی اجتماعی ایکس در برزیل به بلواسکای پیوستند. تعداد کل کاربران این اپلیکیشن اکنون از مرز ۹ میلیون نفر عبور کرده است. بلواسکای اعلام کرد که بیش‌ از ۸۵ درصد از کاربران جدید، از ساکنان برزیل هستند. به‌دنبال افزایش کاربران بلواسکای، رقیب ایکس، اشکالاتی در سرورهای اپلیکیشن به‌ وجود آمد.

بلواسکای از یک ایستراگ جالب در صفحه‌ی اصلی خود استفاده می‌کند که با کلیک‌کردن روی ایموجی مخصوص جشن، شماره‌ی عضویت کاربر در پلتفرم به‌نمایش درمی‌آید و امکان اشتراک‌گذاری آن با دوستان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ایستراگ بلواسکای بعداز رسیدن به ۱۰ میلیون کاربر
Bluesky

ممنوعیت ایکس در برزیل باعث افزایش محبوبیت تردز و بلواسکای شده است. این شبکه‌های اجتماعی در برزیل اکنون جزو ۱۰ اپلیکیشن برتر اپ‌استور و پلی‌استور قرار دارند. تردز، رقیب بلواسکای، اکنون بیش‌ از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.

مقالات مرتبط
  • آپلود ویدیو در شبکه اجتماعی بلواسکای امکان‌پذیر شد
  • بلواسکای برنده بزرگ جدال ایلان ماسک و دولت برزیل شد؛ افزایش چشمگیر کاربران در یک هفته

شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای پس‌ از نزدیک به یک سال فعالیت مبتنی‌بر دعوت‌نامه، درهای این پلتفرم را در ماه فوریه (بهمن و اسفند) به‌روی همه‌ی کاربران باز کرد و هفته‌ی گذشته نیز امکان آپلود ویدیو را در اختیار کاربران قرار داد. بلواسکای ابزارهای خودنظارتی جدیدی مانند پنهان‌کردن پاسخ‌ها و کنترل افرادی که می‌توانند از یک پست نقل‌‌قول کنند، ایجاد کرده است.