تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3782640
شناسه : 3782640
تاریخ :
ماجرای قتل اشتباهی رفیق اقتصاد ایران: رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: مرد جوانی که دوستش را با سلاح کلت‌کمری در خودرو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: شهریورماه جاری، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های شهر ری از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک مرد جوانی را با شلیک گلوله روی تخت بخش اورژانس گزارش کردند.

وی افزود: به‌دنبال این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدوداً ۲۵ ساله به‌نام ساسان را مشاهده کردند که هدف شلیک گلوله جنگی قرار گرفته بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که جسد داخل یک خودروی رهاشده در خیابان کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی آغاز شد و با استعلام از شماره پلاک خودروی موردنظر صاحب آن شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: متهم پرونده در جریان بازجویی‌ها ماجرا را این‌طور توضیح داد، در قهوه‌خانه بودم که ناگهان یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت با چند مرد جوان در نظام‌آباد درگیر شده است و می‌خواهیم برای دعوا به آنجا برویم که من به‌رسم رفاقت قبول کردم و با خودروی خود به‌دنبال دوستانم رفتم.

وی بیان داشت: همه ما تا دندان مسلح به سلاح‌های گرم و سرد بودیم و خون جلوی چشمانمان را گرفته بود، در صندلی عقب ماشین ساسان و قاتل حضور داشتند که ناگهان صدای شلیک آمد، در این میان ماشین را متوقف کردم و متوجه شدم ساسان تیر خورده است، دوستانم پس از این تیراندازی صحنه را ترک کردند، سعی کردم دوستم را به بیمارستان برسانم اما در میان راه جان خود را از دست داد، من که خیلی ترسیده بودم ماشین را همان‌جا گذاشتم و با پای پیاده فرار کردم.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: کارآگاهان برای صحت و سقم این ماجرا دوربین‌های مداربسته صحنه جرم را هدف بازبینی قرار دادند و مطمئن شدند که متهم حقیقت را می‌گوید، بدین ترتیب، به‌سرعت اقدامات شبانه‌روزی برای دستگیری مرد جنایتکار آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم که سایه به سایه دنبال ردپای متهم بودند، متوجه شدند که او پس از ارتکاب جنایت به خانه‌ای در غرب تهران رفته است و قصد دارد خیلی زود ایران را برای همیشه ترک کند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های قضائی بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که متهم در همان بازجویی‌های اولیه به قتل ناخواسته دوست خود اعتراف و عنوان قصد داشته تا سلاح را مسلح کند که تیر شلیک شده است.

وی افزود: متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.