تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3782598
شناسه : 3782598
تاریخ :
"نهضت قرآنی بانوان" رسماً فعالیت خود را آغاز کرد اقتصاد ایران: در امتداد فعالیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که سه سال پیش با همت فعالان قرآنی شکل گرفت و با فراز و نشیب هایی همراه بود، «نهضت قرآنی بانوان» به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نفیسه حبیبی، مسئول امور بانوان سازمان دارالقرآن الکریم، از آغاز دور جدید فعالیت بانوان تحت عنوان «نهضت قرآنی بانوان » خبر داد.

مسئول امور بانوان سازمان دارالقرآن الکریم، در توضیح این خبر گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت جایگاه ویژه خانواده در تحقق تمدن اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم اهتمام ویژه‌ای به این موضوع با محوریت کنشگری بانوان با توجه به رسالت های قرآنی داشته و دارد.

به همین منظور در امتداد فعالیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که سه سال پیش با همت فعالان قرآنی شکل گرفت و با فراز و نشیب‌هایی همراه بود، «نهضت قرآنی بانوان» به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

او ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال 1403 جلسات مشورتی با نخبگان قرآنی برگزار شد که منجر به تهیه محتوا و ادبیات سازی پیرامون این موضوع با توجه به تجربیات سال‌های گذشته شد. همچنین با توجه به آسیب های دوران کرونا، نیاز بود شبکه کنشگران قرآنی در حوزه بانوان احیا شود. به همین منظور، با انتخاب و نهایی کردن اعضای شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان طی فرایندهای لازم، جهاد تبیین و گفتمان سازی مفاهیم محوری قرآنی کریم در بستر خانواده و خویشاوندان و امتداد اجتماعی آن به عنوان مأموریت اصلی و اهتمام در نقش آفرینی هم راستا با نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» به عنوان راهبرد اصلی این نهضت جهت اعتلای خانواده و سبک زندگی قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

 

 

حبیبی تصریح کرد: در نخستین جلسه شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان به عنوان کانون اصلی سیاستگذاری و راهبری، دستورالعمل های فعالیت و همچنین محتوا و برنامه آموزشی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بر ارتقای سطح دانش و آگاهی قرآنی و تربیت مربیانی در این راستا تأکید شد.

اعضای شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان را حجت الاسلام تقی‌زاده، حجت الاسلام ابراهیمی، خواجه پیری، حاج عبدالباقی، طالبی، عزت پژوه، حامدی، هاشم خانی، بهجت پور، جمارانی، خسروی، رمضانی و حبیبی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/