تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3782597
شناسه : 3782597
تاریخ :
چرا سازمان اوقاف مدرسه‌ای در منطقه محروم را تخریب کرد؟ اقتصاد ایران: اخیراً گزارشی در فضای مجازی مربوط به تخریب مدرسه‌ای در استان بوشهر منتشر شده که واکنش‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌ای به دنبال داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً گزارشی در فضای مجازی مربوط به تخریب مدرسه‌ای در استان بوشهر منتشر شد. در این گزارش عنوان شده بود که سازمان اوقاف به طور غیرمنتظره و بدون هماهنگی، در آستانه بازگشایی مدارس، اقدام به تخریب مدرسه‌ای در یک منطقه محروم کرده است.

اما واقعیت کاملاً متفاوت است. در سال 1402 اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر نامه‌ای به آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف ارسال کرد و اعلام کرد که به دلیل فرسودگی و ناایمن بودن ساختمان، پذیرش دانش‌آموزان و استفاده از آن به عنوان کلاس ممنوع است و نیاز به تخریب و نوسازی دارد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این باره به خبرنگار توضیح داد: پس از اعلام ناایمن بودن ساختمان مدرسه، جلسات متعددی با حضور نمایندگان مختلف از جمله آموزش و پرورش در استان بوشهر برگزار شد و در نهایت موافقت‌ها برای تخلیه و نوسازی ساختمان به دست آمد.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که پس از تخلیه، ساختمان تخریب و به عنوان یک مجموعه آموزشی جدید بازسازی خواهد شد. این اقدام نه به معنای استفاده اقتصادی از فضا بلکه به‌دنبال فراهم کردن یک محیط آموزشی مناسب و جدید برای مردم است.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف تصریح کرده است: سازمان اوقاف و آموزش و پرورش همواره در تعامل نزدیک با یکدیگر هستند. در حمایت از دانش‌آموزان، سازمان اوقاف بیش از پنج هزار رقبه دارد که به عنوان مدارس در خدمت آموزش و پرورش کشور و دانش‌آموزان قرار دارند. بسیاری از این مدارس به‌صورت وقف شده‌اند و برخی دیگر با هماهنگی بین آموزش و پرورش و سازمان اوقاف ساخته شده‌اند.

 

 

نکته قابل توجه دیگر آن است که در برنامه‌های مختلف، از جمله مسابقات بین‌المللی سال گذشته، سازمان اوقاف با مدیریت و حمایت کامل از طرف آموزش و پرورش همکاری کرده است.

این سازمان به عنوان یکی از نهادهای مهم کشور، در حوزه آموزش، تأسیس، نگهداری و توسعه مدارس به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته فعال است. سازمان اوقاف می‌تواند از طریق درآمدهای موقوفه‌ها و حمایت‌های خیّران مدرسه‌ساز به ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس بپردازد.

تأسیس مدارس جدید و کمک به ساخت و تجهیز مدارس در مناطقی که نیاز به زیرساخت‌های آموزشی وجود دارد یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف است. این سازمان همچنین به تأمین بودجه برای بازسازی، نگهداری و تجهیزات آموزشی می‌پردازد.

حمایت از دانش‌آموزان نیازمند نیز مسئولیت دیگری بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که به ارائه کمک‌های مالی و خدمات حمایتی به دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد می‌پردازد.

انتهای پیام/