تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782591
شناسه : 3782591
تاریخ :
سامانه بارشی در استان سمنان فعال شد/ هوا سردتر می‌شود اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، شاهد کاهش دمای هوا، بارش و رگبار پراکنده و شدید باران خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان از امروز بازهم میزبان سامانه کم فشار بارشی و برودتی خواهد بود و این یعنی دمای هوا در اقصی نقاط استان کاهش خواهد یافت.

به نظر می‌رسد با ورود این سامانه کم فشار بارشی دیگر می‌توان گفت استان سمنان وارد پاییز شده و در روزهای پایانی شهریورماه و ابتدای مهر هم بارش و وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد. سامانه کم فشار بارشی از امروز در اقصی نقاط استان سمنان سبب وزش باد، بارش باران و رگبار و رعد و برق خواهد شد همچنین احتمال لغزندگی معابر و کاهش دید از جمله مخاطراتی است که هشدار هواشناسی درباره این سامانه کم فشار اعلام کرده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، وزش باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای هم در نواحی جنوبی و شرقی استان دور از انتظار نیست. همچنین کارشناسان هواشناسی استان سمنان پیش بینی کردند فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه بخصوص در نواحی شمالی و شرقی ادامه یابد و از سوی دیگر دمای هوا نیز دست کم سه درجه سردتر خواهد شد.

با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان در هفته گذشته، شاهد کاهش دمای هوا در اقصی نقاط استان هستیم اما ورود سامانه جدید بارشی، دما را بازهم کاهش خواهد داد تا جایی که فردا برای مثال در شهری مانند شاهرود دمای هوا ۱۲ درجه سردتر از ابتدای شهریورماه خواهد بود و این نشانه‌ای از ورود پاییز است.

بیشینه و کمینه دمای هوای امروز مرکز استان سمنان ۳۰ و ۱۸ درجه بالای صفر است اما از فردا یکباره شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود. آسمان مرکز استان نیمه ابری است و از فردا شاهد افزایش ابر و بارش باران و رگبار خواهیم بود.

در شاهرود نیز بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۲۷ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده و فردا این شاخص به ۲۴ و ۱۱ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت. بارش باران و رگبار به خصوص در مناطق شمالی شهرستان شاهرود از دیگر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای این شهرستان است.

بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۳۳ و ۲۰ درجه بالای صفر است و آسمان صاف خواهد بود فردا و پس فردا شاهد ورود ابرها در گرمسار خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۲۸ و ۱۵ درجه بالای صفر و برای فردا ۲۷ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است.

امروز و فردا شاهد بارش رگبار و باران در دامغان به خصوص در مناطق شمالی و ارتفاعات خواهیم بود در نتیجه هواشناسی از مردم خواسته که به ارتفاعات صعود نکنند همچنین از چرای دام در مناطق کوهستانی و مرتفع تا پایان وقت جمعه باید خود داری کرد.

برای میامی نیز طی فردا و پس فردا، افزایش ابر و بارش باران و رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان شرق نشین ۲۸ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است.