تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3782587
شناسه : 3782587
تاریخ :
۷۷۰۰ کلاس درس ابتدایی بیش از ۴۰ دانش‌آموز دارند اقتصاد ایران: معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۷۷۰۰ کلاس درس بالای ۴۰ دانش‌آموز دارند، گفت: اگر سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در میزگرد بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی که امروز در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا باید به معنای دقیق عدالت آموزشی توجه کنیم؛ در وهله نخست، فراهم کردن دسترسی به آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله بعد، ارتقای کیفیت آموزش اهمیت دارد.

وی افزود: 98 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی وارد مدرسه می‌شوند، اما این به معنای یادگیری همه آن‌ها نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برخی مفاهیم به‌قدری تکرار شده‌اند که باور عمومی بر این است که مدارس دولتی بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی باکیفیت هستند.

حکیم‌زاده تصریح کرد: اگر سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی بهتر از مدارس غیردولتی خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت مهارت‌های سواد پایه، افزود: از نظر کیفیت، معلمان مدارس دولتی عملکرد بهتری دارند و با انگیزه بیشتری کار می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود 7700 کلاس درس با بیش از 40 دانش‌آموز، بیان کرد: 60 درصد کلاس‌های درس جمعیتی بالای 26 نفر دارند که از استاندارد بالاتر است.

انتهای پیام/