تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782580
شناسه : 3782580
تاریخ :
حضرت محمد(ص) محور اصلی وحدت بین مسلمانان به شمار می رود اقتصاد ایران: ارومیه - دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: حضرت محمد(ص) محور اصلی وحدت در بین مسلمانان جهان به شمار می رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان پیش از ظهر سه شنبه در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز در ارومیه با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: رحمت و مودت از ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد (ص) به شمار می‌رود و شخصیت پیامبر گرامی نیز محور اصلی وحدت در بین مسلمانان جهان است.

وی با تاکید بر درک شخصیت والای حضرت محمد (ص)، عنوان کرد: اصالت وجود و صداقت، شرافت و شجاعت، سخاوت و فضیلت، تواضع و صبوری، سازگاری و نرم خویی از دیگر ویژگی‌های حضرت محمد (ص) است و باید ما نیز در این خصوص، پیرو آن حضرت باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

حجت الاسلام لطفیان با تاکید بر اینکه همین مودت و رحمت بین مسلمانان، وحدت ساز است، اضافه کرد: لازم است پیمان ببندیم که به مقدسات دیگران توهین نکنیم و جهاد در برابر دشمنان، سازش ناپذیری با آنان و اصل یقین به پیروزی همواره باید مورد توجه باشد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تقویت مؤلفه‌های مودت و رحمت در میان مسلمانان و بغض و کینه در برابر دشمنان را از جمله اصول مهم وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: اصل تعرض نکردن به مقدسات مذاهب یک موضوع بسیار مهم در زمینه حفظ وحدت است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

وحدت یکی از مبانی مهم امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر موضوع وحدت امت اسلامی مؤمنان را برادر همدیگر دانست و گفت: وحدت یکی از مبانی مهم امت اسلامی است و هر مسلمانی که به تفرقه دعوت کند خیانت به امت اسلامی کرده است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه دوری از دنیاطلبی اصلی‌ترین شاخصه حرکت در مسیر دستیابی به امت واحده اسلامی است و باید همه مسلمانان در این باره اهتمام ویژه داشته باشند، ادامه داد: امت واحده اسلامی، امتی است که برای همه عالمیان الگو و اسوه است و وقتی همه عالمیان به آن می‌نگرند، از آن تبعیت می‌کنند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: امت اسلامی بهترین و بالاترین امتی است که خداوند خلق کرده است و امر به معروف و نهی از منکر ازجمله ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: ایمان به خداوند متعال محور اصلی امت اسلامی است و مردم این جامعه متمدن و پیشرفته، تابع حق و حق گرا هستند.

وی با بیان اینکه وحدت اهمیت خاص و ویژه ای در دین مبین اسلام دارد، گفت: اخوت و برادری از خصوصیات دیگر امت اسلامی است و ما باید تلاش کنیم امت مورد نظر خداوند و پیامبر اسلام (ص) را تحقق ببخشیم.

لزوم جهاد تبیین برای تقویت اتحاد بین مسلمانان

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه هم در این همایش با اشاره به دیدار دیروز علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب و لزوم جهاد تبیین برای تقویت اتحاد بین مسلمانان افزود: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد.

ماموستا مامد کلشی نژاد با تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات بین ملت‌های مسلمان جهان اضافه کرد: تشکیل امت واحده باید هدف تمام نشست‌ها و برنامه‌ها و همه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

علمای شیعه و سنی حاضر در این همایش ضمن تاکید بر وحدت امت اسلامی بر انسجام بیش از پیش کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در ادامه این همایش یک‌روزه با تشکیل کارگروه‌های متعددی موارد و مسائل روز توسط علمای اهل سنت و شیعه آذربایجان غربی و با مشارکت اساتید دانشگاهی بررسی شد.

جمع‌بندی مطالب ارائه شده و قرائت بیانیه پایانی همایش بعد از ظهر روز سه‌شنبه در محل مصلای ارومیه با حضور فرهیختگانی از سراسر استان و از علمای شیعه و سنی انجام می‌شود.