تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782574
شناسه : 3782574
تاریخ :
معاون رئیس جمهور: در تلاشیم گره رمز ارزها را باز کنیم اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش می کنیم در هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی گره رمزارزها را باز کنیم، اظهار داشت: موضوع رفع مشکلات حوزه بلاکچین و رمزارزها در معاونت بررسی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، «حسین افشین معاون علمی»، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، صبح امروز (27 شهریور) در نشست هم اندیشی قانون گذاری حوزه رمزدارایی ها و بلاکچین که در مرکز ملی فضای مجازی با حضور فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: همواره فناوری های جدید در کنار برخی معایب، مزایای زیادی دارند اما متاسفانه در کشور ما از آنجا که عیب ها برجسته می شود و صداهایی که بیانگر عیوب باشد، بلندتر است موجب می شود تا مزایا به حاشیه برود.

وی با بیان اینکه وظیفه خود می دانم تا از فناوری های نوظهور در دولت، نمایندگی و حمایت و هماهنگی بین دستگاه های مختلف را ایجا کنم، گفت: پدیده های نوظهوری که به حوزه پولی و مالی کشور برمی گردد حساسیت هایی دارد از جمله اینکه باید حاکمیت پولی کشور را به رسمیت بشناسیم و این نیازمند این است که با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مرتبط وارد تعامل شویم.

 افشین به پشتیبانی هایی که در این حوزه نیاز است اشاره کرد و افزود: مرکز ملی فضای مجازی بعنوان یک نهاد حاکمیتی می تواند این پشتیبانی را انجام دهد و تسهیل گر باشد. دکتر آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی دید بسیار بازی در این زمینه دارند و از جنس فناوری و نوآوری هستند و این کمک می کند تا مشکلات را حل کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما نیازمند تعامل دوطرفه هستیم و باید روایت از رمزارز یک روایت جدید باشد، خاطرنشان کرد: ما خودمان را متولی این کار می دانیم؛ همچنین باید به بانک مرکزی هم فرصت بدهیم و دغدغه آنها هم بشنویم و دوطرف در حل مشکل گام برداریم و قول می دهم رایزنی ها را در سطح بالا انجام دهم.

وی ادامه داد: موضوع رفع مشکلات حوزه بلاکچین و رمزارزها در معاونت بررسی خواهد شد و ما با دستگاه های مختلف رایزنی می کنیم و به نمایندگی از شما در دولت، یک همدلی ایجاد خواهیم کرد. حتما این کار نیازمند قانون است و لایحه ای هم مورد توافق دوستان تهیه شده و اگر در این حوزه قانونگذاری شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چراکه چارچوب های فعالیت مشخص شده است.

 افشین با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری هم بر این است که در پدیده های نوظهور دیدگاه سلبی نداشته باشیم، گفت: تلاش ما این است که با برگزاری چند نشست در معاونت علمی و ستاد اقتصاد دیجیتال به یک جمع بندی و مفهوم مشترک برسیم و این قول را می دهم که در دوره جدید با تلاش هایی که برای حل موضوع انجام می دهیم، تغییر را احساس کنید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش می کنیم در هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی گره رمزارزها را باز کنیم، اظهار داشت: از آقای دکتر آقامیری رئیس محترم مرکز ملی فضای مجازی تشکر می کنیم که باعث افتخار است که ارتباط بین فعالان رمزارزها و معاونت علمی با میانجی گری و وساطت مرکز ملی برقرار شده است که اتفاق بسیار مبارکی خواهد بود.

انتهای پیام/