تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782569
شناسه : 3782569
تاریخ :
گام‌های ارزشمند برای برگزاری دروس خارج فقه در خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- معاون علمی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: گام‌های ارزشمند برای برگزاری دروس خارج فقه در خراسان جنوبی برداشته شد که یک نمونه آن بحث کلاس درس آیت الله مروی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی شیدایی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در مباحث علمی در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی رخ داده است تحصیل در سطح چهار یا همان دروس خارج فقه است.

معاون علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اتفاقات مبارک این بود که علاوه بر برگزاری درس خارج فقه با حضور استاد مختاری، درس خارج فقه آیت الله مروی از اساتید برجسته حوزه علمیه را به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری را در استان برگزار می‌کنیم.

شیدایی افزود: از دیگر مباحث علمی در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ۷۰ پایان نامه در حال تدوین است و ۳۰ پایان نامه نیز در مدارس تخصصی تدوین شده است.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ارزشمند برگزاری همایش ملی بزرگداشت آیت الله تهامی در خردادماه ۱۴۰۱ است.

حجت الاسلام سیدحمید موسوی اول معاون فرهنگی و اخلاق حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: ما در معاونت فرهنگی در چهار عرصه فعالیت داریم که یک عرصه قرآنی است که مسابقات قرآنی را در ۶ رشته برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی و اخلاقی بحث طرح مکارم خوبان را در دستور کار داریم و دوره‌های آموزشی ویژه طلاب متأهل و اعزام اساتید به سطح استان از دیگر برنامه‌های این عرصه است.

موسوی اصل با اشاره به اینکه در حوزه افزایش آگاهی‌های سیاسی دوره نیمروز جهت نگاه و بازبینی تاریخ ۳٠٠ ساله ایران را داشتیم، افزود: پرداختن به بحث جهاد تبیین را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی اخلاقی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در خصوص عرصه ایثار و شهادت عنوان کرد: در استان ۷۲ شهید روحانی در استان داریم و با توجه به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان، بحث اجلاسیه شهدای روحانی استان را در نیمه دوم دی ماه برگزار خواهیم کر.

وی ادامه داد: در استان ۲۵ گروه جهادی از طلاب داریم و در مهرماه از گروه‌های جهادی طلاب استان تجلیل خواهیم کرد.