تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782566
شناسه : 3782566
تاریخ :
رشد ۴۲۰ درصدی تحصیل جوانان خراسان جنوبی در حوزه های علمیه اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرحوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: میزان ورودی به حوزه های علمیه استان در بخش برادران نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲۰ درصد افزایش داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رستمیانی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خداوند از همه انسان‌ها خواسته است که در پی حق و طالب علم باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: اگر کسی طالب علم و حقیقت باشد بی شک به مرحله توحید خواهد رسید.

رستمیانی با اشاره به اینکه طلبه‌ها مسیر سختی در رسیدن به علم و حقیقت دارند، گفت: برخلاف خواست و تصور دشمن و تلاش‌های معاندان شاهد رشد چشمگیر جوانان در حوزه‌های علمیه هستیم چرا که جوانان ما به اهمیت جهاد تبیین واقف شدند.

افزایش ورودی حوزه‌های علمیه

وی افزود: میزان ورودی ما به حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در بخش برادران نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش خواهران نیز میزان ورودی ما نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱۷ درصد و نسبت سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

رستمیانی گفت: در ۱۹ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه خواهران تعداد هزار و ۹۰۰ طلبه در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ۵۵ استاد تمام وقت و ۳۷۰ استاد پاره وقت فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری طلاب خراسان جنوبی در بخش برادران در چهار رشته تخصصی تفسیر، کلام اسلامی، فقه و اصول و در بخش خواهران در رشته خطابه در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

رستمیانی با تأکید بر اینکه بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد تبلیغ، علاوه بر آموزش موضوع تبلیغ را جدی تر مد نظر قرار دادیم، یادآور شد: از ۱۹ مدرسه علمیه خراسان جنوبی ۱۷ مدرسه آموزشی و دو مدرسه تبلیغی است.

همچنین حجت‌الاسلام محمد مهدی درخشی، معاون تبلیغی حوزه علمیه خراسان جنوبی در این نشست اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در حوزه تبلیغ به صورت هوشمند و علمی ورود پیدا کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه تبلیغ داریم، گفت: در موضوعات مختلف تبلیغی نیازهای جامعه را نیز در نظر می‌گیریم.

همکاری با آموزش و پرورش در طرح امین

درخشی با اشاره به اجرای طرح امین در خراسان جنوبی، بیان کرد: سال‌های قبل در خراسان جنوبی ۵۵۰ نفر از طلاب در قالب طرح امین در مدارس فعالیت داشتند و برای سال جاری نیز در حال جذب هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: البته باید به این نکته توجه کنیم که آموزش و پرورش هیچ تعهدی نسبت به هزینه‌ها و یا استخدام طلاب طرح امین ندارند و این طلاب نیروی‌های جهادی و نیروی حوزه هستند.

درخشی اظهار کرد: تعداد ۸۰۰ نفر از طلاب خراسان جنوبی در طرح‌های مختلف شامل طرح‌های هجرت، طرح امین و… فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین برای آمادگی طلاب در حال تحصیل برای ورود به طرح هجرت، نسیم رحمت و امین بعد از فارغ‌التحصیلی، طرح بینات را اجرایی کردیم.