تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782562
شناسه : 3782562
تاریخ :
دومین بوت‌کمپ «نشان» با هدف ارتقای شغلی استعدادهای جوان در مشهد برگزار شد اقتصاد ایران: نشان دومین بوت‌کمپ خود را با هدف تربیت نیروی کار و شناسایی استعدادها در مشهد برگزار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مراسم اختتامیه‌ی دومین دوره‌ی بوت‌کمپ «هم‌مسیر»‌ در روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در مشهد برگزار شد. این بوت‌کمپ که اجرایش ۶ هفته طول کشید، توسط نقشه و مسیریاب «نشان» برای علاقه‌مندان به رشته‌ی کامپیوتر در شهر مشهد برگزار شد تا شرکت‌کنندگان برای ورود به بازار کار یا ارتقای شغلی آماده شوند.

نشان می‌گوید هدفش از برگزاری بوت‌کمپ، علاوه‌بر آموزش و تربیت نیرو برای خود، در ابعادی وسیع‌تر برای آموزش رایگان نیروی کار مورد نیاز برای جامعه‌ی مهندسان و شرکت‌های مهندسی و فناوری است؛ به‌طوری‌که کسب مهارت را آزادانه و رایگان در اختیار همه‌ی علاقه‌مندان قرار دهد و امکان انتقال دانش و تجربه‌ی مهندسان ارشد به نسل جدید مهندسان کامپیوتر را فراهم کند.

چهره‌ی جواد عامل، مدیرعامل نشان درحال سخنرانی
نشان

جواد عامل، مدیرعامل نشان، در مراسم اختتامیه اعلام کرد که بوت‌کمپ «هم‌مسیر» علاوه‌بر تجربه‌ی یک مسئولیت اجتماعی در جامعه، با ایجاد فضای شاداب یادگیری، تأثیر مثبتی روی افرادی می‌گذارد که به‌نحوی درگیر این بوت‌کمپ هستند و انرژی و نیروی خوبی به تیم نشان تزریق می‌کند.

بنرهای بوت‌کمپ نشان در یک سالن
نشان

مدیرعامل نشان به شرکت‌کنندگان در بوت‌کمپ گفت: «در هر سفری، دو دیدگاه وجود دارد: برخی معتقدند که مقصد مهم‌ترین بخش سفر محسوب می‌شود و برخی دیگر بر این باورند که لذت بردن از مسیر اهمیت بیشتری دارد؛ اما حقیقت این است که هیچ‌کدام از این دو به‌تنهایی هدف نیست. آنچه در نهایت اهمیت دارد، تغییراتی هستند که ما در طول مسیر در خود ایجاد می‌کنیم. چنین تجربیات و سفرهایی، فرصتی هستند تا انسان‌های خردمندتری شویم و با دیدی وسیع‌تر و عمیق‌تر به زندگی و جهان نگاه کنیم.»

چند دختر و پسر جوان نشسته پشت میز درحال کار
نشان

سعید مددی، مدیر برگزاری بوت‌کمپ هم‌مسیر در مورد اهداف این بوت‌کمپ گفت: «همکاری و ارتباط با جامعه‌ی دانشجویی، به‌عنوان نیرویی نوآور و پرانرژی، همواره نقشی کلیدی در نشان داشته و بخش مهمی از سرمایه‌ی انسانی ما را تشکیل داده است.»

مقالات مرتبط
  • مدیرعامل نشان: عامل برتری ما بر ویز در ایران، محلی بودن پلتفرم است
  • مسیریاب «نشان» با قابلیت‌های جدید برای iOS به‌روز شد

مددی می‌گوید تلاش شده است تا سرفصل‌های کمپ کاملاً به‌روز و مطابق نیاز واقعی بازار کار باشد. او اضافه می‌کند که همه‌چیز در این بوت‌کمپ تنها براساس یادگیری شکل می‌گیرد و هیچ خروجی‌ای که در محصول نشان مورد استفاده قرار بگیرد، تولید نمی‌شود.

به‌گفته‌ی امیررضا عتباتی،‌ مدیر سرمایه‌ی انسانی نشان، ۶۷۱ نفر در بوت‌کمپ امسال ثبت‌نام کردند که با برگزاری ۲ آزمون الگوریتمی و تخصصی و یک جلسه مصاحبه، ۴۲ نفر برای شرکت در بوت‌کمپ انتخاب شدند. ۳۳ نفر از آن‌ها به‌مدت ۶ هفته یک‌سری تسک‌ها را با راهنمایی منتورها انجام دادند و در تعدادی کارگاه‌های تخصصی و عمومی شرکت کردند.