تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782519
شناسه : 3782519
تاریخ :
مایکروسافت برنامه بازخرید سهام به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را تأیید کرد؛ صرف هزینه هنگفت برای ارتقای زیرساخت هوش مصنوعی اقتصاد ایران: مایکروسافت سود سهام سه‌ماهه‌ی اخیر خود را افزایش داد و قصد دارد با هدف ارتقای زیرساخت‌های هوش مصنوعی، ۶۰ میلیارد دلار برای بازخرید سهام هزینه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت اعلام کرد که هیئت‌مدیره‌ی این شرکت برنامه‌ی بازخرید سهام جدیدی تا سقف ۶۰ میلیارد دلار را تأیید کرده است.

به گزارش رویترز، غول فناوری ردموندی سود سه‌ماهه‌ی سهام خود را به ۰٫۸۳ دلار به ازای هر سهم افزایش داده است که از افزایش ۸ سنتی یا ۱۰ درصدی نسبت‌ به سه‌ماهه‌ی قبل خبر می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرد مجمع سالانه‌ی سهامداران خود را در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر ۱۴۰۳) برگزار خواهد کرد.

مایکروسافت در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد در سال مالی جاری هزینه‌ی بیشتری را صرف زیرساخت‌های هوش مصنوعی خواهد کرد. مایکروسافت در سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۳) از افزایش ۷۷٫۶ درصدی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری خبر داد که بیشتر به‌دلیل هزینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی بوده است.

سازنده‌ی ویندوز به کندشدن رشد تجارت ابری Azure خود در سه‌ماهه‌ی اخیر اشاره کرد، اما می‌گوید این رشد در نیمه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۵ سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله مایکروسافت و آلفابت (مالک گوگل)، برای نشان‌دادن بازدهی میلیاردها دلاری‌ای که در زیرساخت‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با فشار سرمایه‌گذاران دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مقالات مرتبط:
  • رؤیای بیل گیتس به حقیقت پیوست؛ مایکروسافت با ایجنت‌های هوش مصنوعی، مقیاس و سوددهی کسب‌وکارها را گسترش می‌دهد
  • مدیران غول‌های فناوری برای صحبت درباره هوش مصنوعی و توسعه دیتاسنتر با مقامات دولت آمریکا دیدار کردند

مایکروسافت یکی از معدود شرکت‌های بزرگی محسوب می‌شود که سهم هوش مصنوعی را در درآمد سه‌ماهه‌ی خود تفکیک می‌کند، زیرا اکثر شرکت‌ها هنوز افزایش قابل‌ توجهی در درآمدهای حوزه‌ی هوش مصنوعی تجربه نکرده‌اند. این شرکت ماه گذشته نحوه‌ی گزارش نتایج واحدهای تجاری خود را تغییر داد و بخشی از درآمد تبلیغات جست‌وجو و اخبار را به زیرمجموعه‌ی رایانش ابری Azure منتقل کرد.

سهام مایکروسافت در معاملات پس از ساعت کاری، اندکی افزایش یافت. به‌طور کلی سهام این شرکت در سال جاری حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.