تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782501
شناسه : 3782501
تاریخ :
مدیریت نظام جمهوری اسلامی وحدت بخش است اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران مدیریت نظام جمهوری اسلامی را رحمانی و وحدت بخش دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه شنبه ضمن حضور در برنامه زنده دیدگاه از شبکه تبرستان با موضوع بزرگداشت هفته وحدت، اظهار کرد: خدای بزرگ در قرآن مجید در رابطه با وحدت آیات متعددی دارد و یکی از نعمت‌های بعثت را از بین رفتن کدورت‌های جاهلانه آن دوران و تبدیل آن به برادری و وحدت می‌داند.

وی افزود: خداوند برای باقی ماندن و تداوم وحدت محور حبل الله یا همین قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) را معرفی کرده، بنابراین ما وحدت را به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی و دستاورد اسلام می‌شناسیم و انقلاب اسلامی هم همان دستاورد بعثت را برای مردم ما داشت.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: در رابطه با وحدت هیچ شخصیتی در جهان اسلام به اندازه حضرت امام (ره) و رهبری دغدغه وحدت را نداشتند، روز قدس هم فرصتی برای ایجاد وحدت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مدیریت رحمانی و شیطانی داریم، گفت: از دوران گذشته در نصب حجرالاسود درگیری‌هایی وجود داشت اما پیامبر اکرم (ص) با پهن کردن عبا کاری کرد که همه در نصب آن سهم داشته باشند، در مقابل شیطان در رابطه با انتخاب خلیفه از بین سه گزینه تفرقه ایجاد می‌کرد و نظرش به بدترین گزینه ممکن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مدیریت رحمانی را وحدت‌آفرین و مدیریت شیطانی را وحدت‌سوز دانست و یادآور شد: مدیریت استعمار همچون انگلیس اینچنین مدیریت شیطانی دارند و به هر شکلی سطوح مختلف اجتماعی، شیعه و سنتی، کرد و لر و فارس را به هر طریقی به جان یکدیگر می‌اندازند درحالی که نظام جمهوری اسلامی مدیریتش همیشه رحمانی و وحدت‌ساز بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نظام برای اینکه به گفته اهل سنت ۱۲ ربیع میلاد پیامبر (ص) و به گفته شیعه ۱۷ ربیع میلاد حضرت است جنگ شیعه و سنی به راه نینداختند گفتند این یک هفته، هفته وحدت باشد.

وی با اشاره به دیدار برادران اهل سنت با مقام معظم رهبری، یادآور شد: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه ساله کنفرانس وحدت تشکیل می‌شود و صدها نفر از دانشمندان اهل سنت و شیعه از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند، و باید واقعاً علمای اهل سنت به کشوری که کاملاً مقابل اسرائیل و آمریکا ایستاده می‌آیند و جای تقدیر دارد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: دولت‌ها از برخی از چیزها به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند اما نظام جمهوری اسلامی نشان داد و گروه‌های مجاهد فلسطینی اعتراف کردند که از اول گفته قدس و غزه امام و رهبر و نظام ماست که وحدت را به‌عنوان یک اصل و اعتقاد و راهبرد می‌دانند نه ابزار و وسیله، مهم نیست که چه کسی ما را تحسین کند یا نه.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایران اسلامی نه تنها از فلسطین حمایت می‌کند بلکه در صدد شکل دادن یک ائتلاف و وحدت جهانی برای امت اسلامی برای حمایت از آن‌هاست که این مهم است.

وی با بیان این شعار من از بدو ورود به مسئولیت در استان مازندران یکپارچه» بود، گفت: همه جای استان باید به حق خودشان برسند نه اینکه مرکز جاهای دوردست را نبیند و دوستدار این هستیم که همه احزاب در کنار هم باشند همدیگر را نسوزانند، زیر پای هم را خالی نکنند، اینها پشت هم را داشته باشند چرا که این‌طور بهتر رشد می‌کنیم.