تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782490
شناسه : 3782490
تاریخ :
کشت ذرت علوفه‌ای در بیش از ۲۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فارسان اقتصاد ایران: فارسان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی در این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته که عملیات برداشت از اواخر شهریور ماه شروع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد کرمی صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی در شهرستان فارسان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است که عملیات برداشت از اواخر شهریور ماه شروع شده و در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر تأمین علوفه دامداری‌های شهرستان فارسان و چهارمحال و بختیاری این محصول به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان در همین راستا به بیشترین ارقام کشت شده در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ارقام دیررس به یک دوره ۱۲۰ روزه برای رشد نیازمند هستند و مصرف آب زیادتری نسبت به بقیه ارقام دارند.

کرمی عنوان کرد: به همین دلیل کاشت ارقام میان‌رس و زودرس علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، دارای مزایایی چون بالا بودن کیفیت و برداشت زودهنگام هم هست.

وی تاکید کرد: با توجه به تنوع ارقام این گیاه، استفاده از ارقام زودرس و میان‌رس از اهداف جهاد کشاورزی شهرستان ارسال است.