تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782480
شناسه : 3782480
تاریخ :
رهاسازی فاضلاب دلیل مرگ ماهیان در رودخانه درویش آباد است اقتصاد ایران: محمودآباد -رئیس اداره محیط زیست محمودآباد رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی را عامل مرگ و میر بچه ماهیان در رودخانه درویش آباد اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طی دو روز گذشته عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان از مرگ ماهیان سفید کوچک در کنار رودخانه زنگی‌رود درویش‌آباد بود.

با توجه به گزارش مردمی و ناجیان غریق همراه با پایش زیستِ طبیعی اداره محیط زیست در خصوص تلفات ماهی در رودخانه زنگی‌رود- خط ساحلی روستای درویش‌آباد، موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد قرار گرفت.

بلافاصله بعد از اعلام خبر، کارشناسان در محل حضور یافته و نسبت به بررسی موضوع و شناسایی منبع آلودگی اقدام کردند.

قهرمان اسماعیلی رئیس اداره محیط زیست محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: با دستور فرماندار و رئیس بخش قضائی سرخ‌رود و با حضور عوامل نیروی انتظامی، کارشناسان محیط زیست، شیلات، دامپزشکی و یگان حفاظت منابع آبزیان موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده تخلف زیست محیطی مشاهده، تنظیم و جهت پیگیری قضائی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد در خصوص علت تلفات در رودخانه زنگی‌رود، تصریح کرد: علت تلفات در این رودخانه که مسبوق به سابقه نیز است، رهاسازی فاضلاب بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و ورود ماده شیمیایی بیش از حد مجاز اعلام شده است.

اسماعیلی عنوان داشت: این موضوع با نمونه‌برداری از آب رودخانه و آزمایشات از ماهی‌های تلف شده، در دست بررسی بوده چراکه به همت مسئولین شهرستان بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه ریخته شد.

وی یادآور شد: این اقدام جهت کمک به غنای دریای خزر رهاسازی شده چراکه اینگونه اتفاقات در جهت به ثمر نشستن تلاش‌های صورت گرفته، نگران کننده است.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد گفت: این اداره وظیفه پیگیری موضوع، اقدام و مطالبه ضرر و زیان حاصله جهت پیگیری، تهیه و رهاسازی بچه ماهی‌ها به میزان خسارت وارد شده در این رودخانه خواهد بود.

اسماعیلی در پایان از شهروندان، مدیران شهرک‌ها، همسایگان اکوسیستم رودخانه خواهشمندیم از ورود هرگونه فاضلاب به رودخانه‌ها جدا خودداری کنند چرا که این رودخانه‌ها بستر حیات بسیاری از زیست‌مندان است.‌