تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782469
شناسه : 3782469
تاریخ :
مطالبه بورسی ها از دولت برای انتشار تقویم زمانی عرضه اوراق اقتصاد ایران: مدیر پیشین فرابورس با اشاره به آثار منفی عرضه پنجاه همت اوراق در اسفند سال قبل، گفت: تقویم زمانی عرضه اوراق مالی در دولت پیاده سازی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میثم فدایی مدیر پیشین فرابورس در همایش سالانه فعالان بازار سرمایه گفت: نرخ بهره یک موضوع مشخصی شده که تمام مدیرانی در تمامی سطوح به آن اشاره میکنند. حتی وزیر اقتصاد امروز اعلام کرد نرخ سود 30درصد دیگر بهره نیست بلکه بهره در بهره است.

فدایی گفت: ابزار‌هایی که نرخ بهره را شکل می‌دهند قبلا متمرکز در بازار پول بودند اما بعد از سال 95و ورود اوراق خزانه و شهرداریها، صندوقهای درآمد ثابت وارد بازار سرمایه، رقیب جدید در این حوزه علاوه بر بازار پول ایجاد شد.

به گفته فدایی، در ایران رسماً شورای ثبات مالی برای تعیین نرخ سود وجود دارد. برای کنترل نرخ بهره تصمیم گیرهای جداگانه اثر گذار نیست و سه بازار باید کنار هم تصمیم بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تقویم عرضه اوراق دولتی باید شفاف شود تا جلوی عرضه های یکبار را بگیرد. مثلاً در اسفند سال قبل پنجاه همت اوراق عرضه شد که آثار منفی به همراه داشت.

انتهای پیام/