تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782457
شناسه : 3782457
تاریخ :
فعالیت جهادی به دلیل حقوق پایین در حال کاهش است اقتصاد ایران: معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد و این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۲۷ شهریور نشست خبری معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد. شاهپور علایی مقدم، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بدنه دولت نقش وزارت جهاد کشاورزی تأمین معیشت جامعه بوده که از امنیت ملی بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲.۵ میلیارد نفر در جهان از سوءتغذیه رنج می‌برند که حاکی از اهمیت امنیت غذایی دارد.

علایی مقدم با اشاره به اهمیت جوان سازی وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود ساختار وزارتخانه، اظهار کرد: میانگین سنی نیروی انسانی وزارتخانه ۴۹.۵ سال است. یکی از هدف‌های مدیریت منابع انسانی جهاد ایجاد عدالت است تا تأمین رضایت فعالان وزارتخانه از این محل انجام شود.

وی گفت: اصلاح ساختار اداری در وزارت جهاد کشاورزی از خیلی پیش انجام نشده و برای بهبود وضعیت منابع انسانی باید این به سازی انجام شود.

علایی مقدم در پاسخ به این پرسش مهر که فعالیت‌های جهادی در بخش کشاورزی چیست و تفاوت این فعالیت‌ها با فعالیت‌های غیر جهادی در چه اموری است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم وزارتخانه و هم نهاد است. در کنار فعالیت‌های کلان حوزه کشاورزی در بخش وزارتخانه، نهاد هستیم زیرا دفتر نمایندگی فقیه داریم که فعالیت فرهنگی و جهادی دارد و کمک‌های زیادی در مناطق محروم کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: همچنین بسیج جهاد کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها بین وزاتخانه‌ها است. از سوی دیگر استخدام فرزندان شهدا هم نوعی فرهنگ سازی است که انجام گرفت.

وی ادامه داد: اداره کل ایثارگران از دیگر نهادهای فعال در وزارت جهاد کشاورزی در بخش جهادی است. آنها در مؤسسات زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارای سهم شدند. هیأت مدیره داشته و ثروت دارند. به عنوان مثال یکی از تشکل‌های ایثارگران وزارتخانه گزارش داده، مجموعه آنها در یک سال ۱.۲ همت برای افزایش سرمایه ایثارگران و خانواده شهدا در پروژه‌های عمرانی سود داشته است.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد. این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد. بنابراین از دولت از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطالبه گری شود؛ این نه تنها به فعالیت کارمند ضربه می‌زند که خطا کند بلکه منجر به کاهش فعالیت‌ها و آسیب به فرهنگ جهادی می‌شود. ضروری است به لحاظ مالی تجدیدنظر شود.