تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782447
شناسه : 3782447
تاریخ :
ضرورت نهادینه‌شدن مصرف درست آب در فرهنگ عمومی اقتصاد ایران: تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر نهادینه‌شدن مصرف درست آب در فرهنگ عمومی گفت: اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه‌ها یک راهبرد فرهنگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مطهری اصل ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در نهادینه‌کردن مصرف درست انرژی و اصلاح الگوی مصرف در موضوع آب و برق گفت: کلاس‌های درس مدارس باید در موضوع فرهنگ درست مصرف‌کردن و اجتناب از اسراف کنشگری مجدانه داشته باشد.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه مدارس، محلی برای الگوسازی در رفتارهای اجتماعی هستند تأکید کرد: با مصرف درست خانوارها در موضوع آب و برق، گام‌های مؤثری در بحث صرفه‌جویی برداشته می‌شود که آموزش‌وپرورش با ایفای نقش‌برجسته خود در این زمینه می‌تواند به میزان همان صرفه‌جویی از وزارت نیرو پاداش بگیرد و فعالیت‌های تعلیم‌وتربیت را گسترش دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل با اشاره الگوهای رفتاری نادرست در مصرف انرژی در خانه‌ها ادامه داد: از منظر آموزه‌های دینی اسراف گناهی بزرگ است و وجدان‌های بیدار باید به‌خاطر این گناه از درگاه خداوند طلب استغفار کنند.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه همه ما در قبال امکانات موجود جامعه مسئولیت داریم اظهار داشت: کشورهایی که چندبرابر کشور ما جمعیت دارند در مصرف انرژی نسبت به ما رفتارهای مناسب‌تری دارند و منابع را برای نسل آینده حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به بحران‌های موجود در تأمین آب شرب و برق گفت: آموزش‌وپرورش باید کودکان ما را نسبت به بحران‌های انرژی آگاه کند و متناسب با شرایط، آنها را تربیت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطهری اصل در ادامه با یادآوری پروژه‌های بزرگ صنعت آب و برق در آذربایجان شرقی گفت: شناخت کافی و کامل ریاست جمهوری از منطقه و استان در پیشبرد اهداف دولت در جهت تکمیل پروژه‌های ناتمام صنعت آب و برق و ایجاد فرصت‌های جدید برای توسعه امکانات موجود در راستای رفع کمبودها و ناترازی‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استان ما در بسیاری از بخش‌ها سرشار از منابع ثروت ساز است که با برنامه‌ریزی درست می‌توان کمبودها را جبران و رفاه عمومی را ارتقا بخشید.

این گزارش می‌افزاید، یوسف غفارزاده رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان و مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت منابع آبی استان، در خصوص مدیریت مصرف آب، پروژه انتقال آب ارس و رینگ آبی کلانشهر تبریز توضیحاتی مطرح کرد.