تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782433
شناسه : 3782433
تاریخ :
اسم رمز گوشی‌های ۲۰۲۵ گوگل فاش شد؛ پنج مدل پیکسل در راه است اقتصاد ایران: با اتمام تب‌وتاب معرفی سری پیکسل ۹، اکنون شاهد فاش‌شدن نام رمز گوشی‌های مورد انتظار ۲۰۲۵ گوگل هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل در سال ۲۰۲۴ علاوه‌بر سری پیکسل ۹ که شامل چهار مدل می‌شوند، پیکسل 8a را نیز به‌عنوان پنجمین گوشی خود معرفی کرد؛ البته کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی پیکسل ۸ قبل از پرچم‌داران جدید معرفی شد.

به‌گزارش Android Headlines، در سال ۲۰۲۵ هم پنج مدل گوشی پیکسل در راه هستند. اکنون اسم رمز این گوشی‌ها فاش شده است.

اسم رمز گوشی‌های جدید عبارت‌اند از:

  • پیکسل 9a: با رمز Tegu
  • پیکسل ۱۰: Frankel
  • پیکسل ۱۰ پرو: Blazer
  • پیکسل ۱۰ پرو ایکس‌ال: Mustang
  • پیکسل ۱۰ پرو فولد: Rango

همان‌طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید یکی از گوشی‌ها عضو خانواده‌ی پیکسل ۹ به‌شمار می‌رود. اسم رمز نام‌برده با اسم رمز‌ سایر گوشی‌های سری پیکسل ۹ که از خزندگان گرفته شده بودند همخوانی دارد، زیرا Tegu نام یک مارمولک است که در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کند.

اسم رمز گوشی‌های سری پیکسل ۱۰ به‌جز پیکسل ۱۰ پرو فولد از اسب‌های مختلف گرفته شده است. امسال هم اسم رمز پیکسل ۹ پرو فولد (Comet) با باقی اعضای خانواده‌ی پیکسل ۹ متفاوت بود.

نکته‌ی جالب اینجا است که اسم رمز تاشدنی‌های گوگل ما را به‌یاد انیمیشن‌های میمون‌‌های فضایی و رنگو می‌اندازد؛ البته که منطق اصلی این نام‌ها را فقط اعضای تیم طراحی پیکسل‌ها می‌دانند.

مقاله‌‌‌های مرتبط
  • گوگل با پیکسل ۱۰، تراشه‌های ساخت سامسونگ را کنار می‌گذارد
  • گوشی پیکسل ۱۰ یک تغییر زیرپوستی اما بسیار مهم تجربه می‌کند
  • بررسی پیکسل ۹؛ هوش زیبا، قلب ضعیف

تعدادی از افشاگران در سال‌های گذشته گفته بودند که ممکن است گوگل در سال ۲۰۲۵ یک گوشی با فرم‌فکتور پوسته‌صدفی به بازار عرضه کند. مقامات غول فناوری آمریکایی اخیراً اعلام کرده بودند که روی Pixel Flip متمرکز نیستند؛ هرچند شاید در آینده شاهد توسعه‌ی چنین محصولی باشیم.

انتظار می‌رود گوگل تولید پردازنده‌‌ی سری پیکسل ۱۰ را بعد از سال‌ها به TSMC واگذار کند تا سرانجام چرخه‌ی ناامیدکننده‌ی تراشه‌های تنسور متوقف شود. احتمالاً در سال آینده شاهد یک تبلت جدید هم خواهیم بود.