تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782430
شناسه : 3782430
تاریخ :
دانشگاه فرهنگیان خوزستان مکان کافی برای اسکان دانشجویان ندارد اقتصاد ایران: اهواز - معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دانشگاه فرهنگیان خوزستان مکان کافی برای اسکان دانشجویان و برگزاری کلاس های خود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند صبح امروز سه شنبه در نشست شورای فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده خوزستان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت بیان کرد: مداخله‌گری در آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که دغدغه همه است و در چند سال اخیر توسط سازمان اجتماعی کشور، اهتمام بیشتری داده شده است.

وی با بیان اینکه مساله مذکور کار پیچیده‌ای است، تصریح کرد: ورود به آسیب‌های اجتماعی بسیار سخت‌تر از مشکلات عمرانی، اقتصادی و دیگر موضوعات است که نیاز به طراحی، دقت و ظرافت دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مداخله‌گری در آسیب‌های اجتماعی سنگین اما ضروری است که باید با برنامه و طراحی درست و دقیق در این زمینه کار شود.

شهاوند افزود: در چند مدت اخیر نسبت به سال‌های گذشته اعتبارات خوبی از سوی سازمان‌های اجتماعی کشور تقسیم و تخصیص داده شده تا دستگاه‌ها بتوانند در این مساله ورود داشته باشند.

وی با اعلام اینکه ضرورت دارد هر اداره و سازمان نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند، عنوان کرد: در اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان بر طرح‌ها و اعتبارات هر چند جزئی نظارت داشته باشند تا کار دقیق و منسجمی پیش رود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به حوزه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش که معطوف به آسیب‌های اجتماعی است، گفت: قطعاً در گام نخست شناسایی و اولویت بندی آسیب‌ها برای مداخله‌گری درست بسیار مهم است. دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اولویت‌ها را بدانند تا در خصوص چه موضوعی بیشتر طرح و برنامه داشته باشند، البته کار در حال جلو رفتن است که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشیم.

شهاوند ادامه داد: برنامه‌های خوبی در این نشست توضیح داده شد که طرح‌های خیلی خوبی هستند و انشا الله حداقل ۵۰ درصد این موارد را بتوانیم اجرا کنیم که در این صورت کار بزرگی است و برکاتی خواهد داشت. هر جا کار کردیم ثمره آن را دیده‌ایم و هر جا توجه نداشته‌ایم هم موفق نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها در کنار دستگاه‌های مربوطه هستیم، اظهار کرد: دستگاه‌های دیگر نیز هم افزایی داشته باشند و هر کدام اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، حوزه علمیه، رسانه ملی، دیگر رسانه‌ها و.... که توانایی دارند کمک کنند چرا که این هم افزایی ضرورت دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص مراکز مشاوره آموزش و پرورش و دانشگاه عنوان کرد: حتماً برنامه و بودجه در این خصوص کمک کنند و تاکید شده هر شهرستان حداقل یک مرکز مشاوره داشته باشد. حتی اگر لازم است شرکت‌های دیگر پای کار بیایند، کمک کنند تا کار بهتر پیش رود.

شهاوند بیان کرد: آموزش و پرورش در خصوص مسائل فرهنگی و پرورشی جلسه‌ای بگیرند و اگر جایی نیاز به کمک دستگاه‌های مربوطه است، این کار صورت گیرد و هم افزایی داشته باشند تا از ظرفیت یکدیگر به ویژه در استفاده از شیوه‌ها و کارشناسی‌ها استفاده کنند چرا که گاهی یک طرح خوب است اما اجرای آن خوب نیست.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، در سال‌های گذشته حوادثی در حوزه سلامت داشتیم که حتماً بدون حساسیت و با ظرافت مدیران، حراست‌ها و مدیران توجیه شوند تا سردرگم نباشند.

شهاوند در خصوص کمبود معلم گفت: قرار شد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده شود. همچنین گزارشی با امضای استاندار نوشته و به وزیر آموزش و پرورش ارائه شود تا بتوان از دانشجو معلم سال آخر کمک گرفت و مجوزهای لازم نیز صادر شود.

وی با اشاره به اقدامات نوسازی مدارس خوزستان، بیان کرد: چند پروژه توسط این دستگاه وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته‌اند، اینها حتی با ۲ هفته تأخیر در سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار گیرند، در حوزه برنامه و بودجه هم هر جا امکان کمک وجود دارد، انجام شود تا مشکل حل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: دانشگاه فرهنگیان جذب دانشجو داشته اما به دلیل نداشتن مکان برای اسکان و کلاس، حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجو را به استان‌های مجاور فرستاده‌اند.

شهاوند اظهار کرد: در خصوص اعتبارات مصوب از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیز گزارشی تهیه و برای وزارت نفت ارسال شود و اهمیت مساله بیان شود تا به نوسازی مدارس هم کمک شود.

وی گفت: در خصوص صدور مجوز مدارس جدید، حتماً آموزش و پرورش به تراکم خیابان‌ها و مجاورت مدارس دقت داشته باشند.