تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782424
شناسه : 3782424
تاریخ :
الحاق ‌بیش‌از ۲ هزار هکتار اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن اقتصاد ایران: عملکرد بخش مسکن و شهرسازی در ۵ ماه امسال، شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شوای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار اراضی از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای طرح نهضت ملی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن را از ابتدای شروع طرح و همچنین شورای‌عالی شهرسازی و معماری را در ۵ ماه ابتدای سال جاری تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در خصوص مجموع واحدهای مسکونی شروع‌شده، در دست ساخت و تکمیل‌شده به تعداد ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۵۰ واحد است. تفکیک واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن شامل واگذاری انفرادی و گروهی زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله در شهرها به تعداد ۳۴۰ هزار و ۴۶۵ واحد، واگذاری انفرادی زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله در روستاها به تعداد ۸۵ هزار واحد، واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرها به تعداد ۷۴ هزار و ۶۵۸ واحد، واحدهای حمایتی تعریف‌شده مؤثر به صورت انبوه‌سازی روی اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله در شهرها به تعداد ۷۲۰ هزار و ۳۳۸ واحد، تأمین مسکن ملی و سازمانی نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد، نوسازی بافت فرسوده شهری به تعداد ۳۰۰ هزار واحد، پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی دارای زمین (خود مالکان) به تعداد ۲۰۶ هزار و ۲۳۵ واحد، پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به تعداد ۵۷۴ هزار و ۱۹۲ واحد و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به تعداد ۱۳۲ هزار و ۴۱۶ واحد است.

بر اساس آمار، عملکرد معاونت شهرسازی و معماری در نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای امسال (۱۴۰۳) شامل الحاق ۲ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری و ۳.۷ هکتار مساحت از طریق مصوبات کمیسیون ماده ۵ است.

الحاق بیش‌از ۲ هکتار اراضی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری طی ۵ ماهه امسال

مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در پنج ماه ابتدای ۱۴۰۳ در خصوص نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی به محدوده شهرها شامل الحاق ۵۱۵ هکتار اراضی به شهر پیشوا، الحاق ۱۲ هکتار اراضی به شهر پردیس، الحاق ۱۵۰ هکتار اراضی برای احداث شهرک مسکونی آذرشهر در استان آذربایجان شرقی، الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشه‌کش در شهر کرمانشاه، الحاق ۲۱ هکتار اراضی در شهر جوانرود کرمانشاه، الحاق ۳۸۰ هکتار اراضی کوهمره برای احداث شهرک در استان فارس و الحاق ۸۸۰ هکتار اراضی در استان فارس برای احداث شهرک داریان است.

مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان‌ها در خصوص نهضت ملی مسکن در پنج ماه ابتدای سال جاری نیز شامل تغییر کاربری ۱۹۱۷ مترمربع اراضی در شهر دندی استان زنجان تحت مالکیت بنیاد مسکن و تغییر کاربری حمل و نقل و فضای سبز ۳۵ هزار مترمربع در شهر رامشیر استان خوزستان تحت مالکیت اداره کل راه و شهرسازی است.