تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3782420
شناسه : 3782420
تاریخ :
سدان اروپایی وارداتی رسما قدم به خیابان های ایران گذاشت اقتصاد ایران: عصر خودرو- شماره گذاری سدان اروپایی از برند معتبر اشکودا کشور چک که توسط شرکت پارس ساتر عضو گروه ایران روور وارد شده است آغاز شد. این خودرو برادر خونی و هم قاره ای محصولات فولکس واگن و بخصوص سدان فولکس واگن پاسات است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اشکودا یک خودروساز با اصالت از جمهوری چک است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1925 میلادی در صنعت خودرو شروع کرد. در سال 1991 اشکودا تحت مالکیت گروه فولکس واگن قرار گرفت. خودروهای این برند در بیش از 100 کشور جهان به فروش می‌رسد. این شرکت که قدمتی در حدود 100 سال دارد، در دور جدید واردات توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به بازار ایران آمده است.

این سدان از سال 2001 تا کنون در خط تولید اشکودا در حال تولید است. خودرویی که به بازار ایران آمده، سومین نسل این خودرو با کد اتاق B8 است که از سال 2015 روی خطوط تولید اشکودا در کشورهای جمهوری چک، چین، هند، قزاقستان و اوکراین تا سال 2024 مونتاژ شده و بعد از آن نسل چهارم این خودرو روانه بازارهای جهانی شد.

سوپرب وارداتی روی پلت فرم MQB فولکس واگن ساخته شده که خودروهای مطرحی همچون فولکس واگن آرتئون، پاسات و تیگوان نیز روی این ساختار تولید شده‌اند.

سوپربی که شرکت پارس ساتر قصد عرضه آن به بازار را دارد، از یک موتور 4 سیلندر 1400 سی‌سی توربو بهره می‌برد. حداکثر قدرتی که این سدان اروپایی در اختیار شما می‌گذارد، 148 اسب‌بخار و 250 نیوتن‌متر گشتاور است. تمامی این نیرو توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سوپرب در هر 100 کیلومتر 5.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به وزن 1440 کیلوگرمی و باک 69 لیتری عدد مناسبی ارزیابی می‌شود. سیستم تعلیق این سدان لیفت بک، در جلو مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک است که این ترکیب سیستم تعلیق دقیقا شبیه به برادر آن یعنی فولکس واگن پاسات است.

اشکودا سوپرب وارداتی همچون باقی خودروهای با اصالت ضامن سلامتی شما است. 6 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم توزیع نیروی ترمز و دستیارهای کمکی رانندگی (رادار بین خطوط، کروزکنترل تطبیقی، آلارم خستگی راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار برخورد از جلو) از جمله امکانات ایمنی این خودرو هستند.

شاید در نگاه اول فکر کنید که اشکودا سدان کم آپشنی است. سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف سانروف، اتوپارک، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک دو کاناله، درب صندوق برقی، روکش چرم صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 حهت با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، کیلومترشمار 10.25 اینچی دیجیتالی، مالتی مدیا 9.2 اینچی لمسی با 6 عدد بلندگو، دوربین دنده عقب، شارژر وایرلس، چراغ‌های تماما LED، آینه‌های تاشو برقی، تنظیم فرمان در 4 جهت، سیستم کنترل فشار باد تایرها، و ترمزپارک برقی با اتوهلد از جمله امکانات رفاهی سوپرب وارداتی است. حال با این حساب به نظر شما سوپرب یک خودروی کم آپشن است؟

اگر به خرید سدان کم مصرف و با اصالت اروپایی علاقه دارید، اشکودا سوپرب گزینه ایده‌آل شماست. فولکس واگن پاسات مدل 2018 با بودجه بالای 4 میلیارد تومان، یکی از انتخاب‌های ایده‌آل برای خانواده‌هاست. اما چرا باید در مورد پاسات با بودجه بالاتر صحبت ‌می‌کنیم؟ نکته دقیقا همینجاست که اشکودا از پلت فرم مشترک با فولکس‌واگن بهره می‌برد. پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که با بودجه کمتری از پاسات، خودرویی در همان حد اما ارزان‌تر را می‌توان به صورت صفر کیلومتر سوار شد و از سواری آن لذت برد.

نوشته: محمد کمال پور