تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3782419
شناسه : 3782419
تاریخ :
شهروندان در مهرماه کمتر از وسیله شخصی استفاده کنند اقتصاد ایران: مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران گفت: مساله اصلی در حوزه حل ترافیک در مهرماه مشارکت شهروندان است و آنها باید رعایت کنند که در مهرماه استفاده کمتری از خودروی شخصی داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران در دومین جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: امسال حساسیت در شهر و حتی در سطح دولت برای ترافیک مهرماه به وجود آمده است و همه دغدغه‌مند به این موضوع نگاه می‌کنند.

وی افزود: این حاکی از اهمیت کنترل ترافیک مهرماه دارد که با همه حوزه‌ها همکاری لازم جهت اطلاع رسانی به وجود آمده است.

مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: بعد اصلی مشارکت، شهروندان هستند و آنها باید رعایت کنند که در مهرماه استفاده کمتری از خودروی شخصی داشته باشند. شهرها در اختیار خودروها قرار گرفته و این یک معضل جهانی است و سرعت رشد آن به گونه‌ای است که همه آن را لمس می‌کنیم؛ البته در تهران معضل ترافیک شهر و پیچیده و مربوط به چند دستگاه است و برای حل آن همه باید پای کار بیایند.

گلشنی در پایان برنامه‌های شهرداری تهران برای روز جهانی بدون خودرو را تشریح کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در روز ۳۱ شهریور در یک یا دو محور خاص در مناطق ۴ و ۸ تهران از ساعت ۱۵ تا ۱۸، خیابان به روی ماشین‌ها بسته می‌شود و حمل و نقل پاک به صورت نمادین در خدمت شهروندان قرار می‌گیرند.