تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782363
شناسه : 3782363
تاریخ :
راه اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در سیستان و بلوچستان  اقتصاد ایران: زاهدان_ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، از راه اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ملاشاهی صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: مجمع خیرین یاریگران زندگی در راستای بهبود توانمندی و اشتغال معتادان بهبودیافته در استان از امروز راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با موادمخدر در کشور، رویکرد مردمی سازی را با اولویت پیشگیری در دستور کار خود قرار داده و در این راستا، یکی از اقدامات مهمی که در استان انجام شده، تشکیل «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: این تشکل، مردم نهاد تاکنون در بیشتر استان‌ها تشکیل و راه‌اندازی شده و تلاش می‌کند تا با کمک خیران و کارآفرینان، زمینه اشتغال برای معتادان بهبود یافته را فراهم کند.

ملاشاهی با بیان اینکه همکاری، کمک و یاری رساندن از گذشته‌های دور تاکنون در سیستان و بلوچستان سابقه طولانی دارد، تاکید کرد: مجمع خیران یاریگر زندگی نگاه ویژه‌تری به موضوع اشتغال و توانمندی معتادان در حال درمان دارند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دنیاست، گفت: بازگشت معتادان به جامعه و زندگی سالم، نیازمند تلاش و مشارکت همه بخش‌های جامعه است.

وی با بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان‌سوز است و مسائل و مشکلات این آسیب اجتماعی، تمام آحاد جامعه را درگیر خود می‌کند، بیان کرد: فرد معتاد، ابتدا به خود، بعد به خانواده و سپس به اجتماع آسیب جدی وارد می‌کند، بنابراین نجات یک معتاد، به مانند نجات یک جامعه است.