تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782356
شناسه : 3782356
تاریخ :
متا فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه در اینستاگرام و فیسبوک را ممنوع کرد اقتصاد ایران: متا ازاین‌پس به رسانه‌های روسی اجازه نمی‌دهد در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فعالیت داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

متا به‌عنوان مالک فیسبوک و اینستاگرام، رسانه‌های دولتی روسیه ازجمله RT را از حضور در پلتفرم‌های خود ممنوع کرد. متا در بیانیه‌ای به انگجت اعلام کرد: «پس از بررسی‌های دقیق، اقدامات اجرایی علیه رسانه‌های دولتی روسیه را گسترش دادیم. ازاین‌پس، دسترسی RT و سایر نهادهای مرتبط به‌دلیل فعالیت‌های دخالت خارجی، به‌صورت جهانی از اپلیکیشن‌های ما مسدود می‌شود.»

متا در گذشته شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد رسانه‌های روسی اقداماتی برای مخفی نگه‌داشتن فعالیت‌های دخالت خارجی خود در اینترنت انجام داده‌اند. اجرای ممنوعیت جدید علیه رسانه‌های مذکور طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

اعلامیه‌ی متا چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دولت بایدن به‌طور علنی RT را به انتشار تبلیغات و اطلاعات نادرست در فضای آنلاین متهم کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند RT با استفاده از رسانه‌هایی که مخاطبان محلی مانند آفریقا و فرانسه را هدف قرار می‌دهند، به انتشار تبلیغات و اطلاعات می‌پردازد.

مقالات مرتبط:
  • همکاری متا، اسنپ و تیک‌تاک برای مقابله با انتشار محتوای مرتبط با خودکشی و خودآزاری
  • هوش مصنوعی متا با تقریباً تمامی پست‌های عمومی شما در اینستاگرام تعلیم دیده است

متا قبلاً در سال ۲۰۲۲ و به درخواست دولت اوکراین، دسترسی رسانه‌های دولتی روسیه به فیسبوک در این کشور را به‌منظور محدود‌سازی انتشار محتوای آن‌ها، محدود کرده بود. روسیه در واکنش به آن اقدام، چند روز بعد فیسبوک را مسدود و پرونده‌ای کیفری علیه آن باز کرد. قاضی پرونده نیز بعدها فیسبوک و اینستاگرام را به‌دلیل فعالیت‌های افراطی مجرم شناخت و عملاً متا را از افتتاح دفاتر و انجام فعالیت‌های تجاری در روسیه منع کرد.