تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782341
شناسه : 3782341
تاریخ :
تبریز میزبان دو رویداد مهم روز ملی شعر و ادب فارسی اقتصاد ایران: تبریز- معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، از حضور کاروان شاعران نامی ایران همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد باغشمال با بیان این مطلب اظهار کرد: در یک سال گذشته، تمام همت خود را به کار بستیم تا روز ملی شعر و ادب را فراتر از برنامه‌های محفلی و تشریفاتی، در عرصه ملی مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این‌که تبریز به پشتوانه شعر و اندیشه حکیمانه استاد شهریار، میزبان اصلی روز ملی شعر و ادب فارسی است، تصریح کرد: به همین مناسبت، در روزهای ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه، تبریز، میزبان کاروانی از شاعران تأثیرگذار و جریان‌ساز ایران خواهد بود.

باغشمال با اشاره به محتوای کلی برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی، افزود: در این فرصت سه روزه ۶ کارگاه تخصصی شعر با حضور شاعران منتخب کشوری و استانی و با راهبری شاعران ارجمند، آقایان علیرضا قزوه، قربان ولیی، محمدمهدس سیّار، محمدکاظم کاظمی و علی داودی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، شب شعر «شهریار؛ شاعر مردم ایران» را مردمی‌ترین رویداد از برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی خواند و افزود: این برنامه، با حضور عموم علاقه‌مندان، شاعران و شهریاردوستان، روز سه‌شنبه مورخه ۲۷ شهریور ساعت ۱۹ در محوطه خانه قاجار واقع در محله ششگلان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این برنامه شاعران برجسته کشور و استان: محمد کاظم کاظمی، علیرضا قزوه، ناصر فیض، محمد مهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی خراسانی، قربان ولیئی، جمشید علیزاده، مختار صدرمحمدی، ایوب شهبازی، فریبا یوسفی، علی داودی، محمود حبیبی کسبی، محمدجواد آسمان، بابک اسلامی، سهیلا باقریان، میرکاظم سیداکبری، رقیه محمودی، ابارهیم قبله آرباطان، محمد شکری فرد با اجرای محمدجواد شرافت به شعرخوانی خواهند پرداخت.

باغشمال همچنین با اشاره به برگزاری «شب روایت» در ارتباط با شعر و زندگی استاد شهریار، اظهار کرد: این برنامه روز چهارشنبه ۲۸ شهریور از ساعت ۱۷ در خانه صدقیانی برگزار می‌شود و طی آن، آقایان علی اصغر شعردوست، میرحسین زنوزی، ناصر فیض، علیرضا قزوه و محمدکاظم کاظمی، به روایت‌هایی از تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی شهریار ملک سخن، خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: آخرین بخش از برنامه‌های روز ملی شعر و و ادب فارسی، در روز پنجشنبه و با برگزاری دو دوره آموزش تخصصی به پایان خواهد رسید. وی همچنین در پایان از همراهی و همکاری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، قدردانی کرد: امیدواریم با تعامل و همگرایی مجموعه دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ، شاهد روزهای ماندگاری در تقویم فرهنگی و ادبی کشور باشیم.