تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3782287
شناسه : 3782287
تاریخ :
مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش برطرف می‌شود اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش برطرف می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها گفت: آموزش‌وپرورش کلاً کمبود معلم دارد ولی تأمین می‌شود.

وی افزود: اولویت برای جبران کمبود معلم برای مقطع اول ابتدایی است.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در جشن شکوفه‌ها خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: والدین از ماه‌ها قبل وسایل آمدن به مدرسه را برای شما فراهم کرده‌اند بنابراین باید به آنها افتخار کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ثبت نام دانش آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی که لازم است برای این دانش آموزان مهیا کرده‌ایم گفت: از کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی و زیباسازی تمهیدات لازم صورت گرفته است. ما رشد دانش آموزی داریم اما اینکه این رشد دانش آموزی منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد و باید کلاس‌ها شکل بگیرد. حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هم تا الان در سامانه‌های ما ثبت نام کردند؛ احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه والدین باید در کنار معلمان باشند چراکه با همراهی آنها است که می‌توان کارهای جدی انجام داد، تاکید کرد: کار معلم ابتدایی انسان سازی است.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز امروز وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند

وی با بیان اینکه تمامی شخصیت دانش آموزان در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد، ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز امروز وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند و دوره جدیدی از زندگی خود را آغاز می‌کنند. البته پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ثبت‌نام دانش آموزان، این میزان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تمامی تلاش و اقدامات لازم را برای حضور با نشاط و دلنشین دانش‌آموزان در مدارس فراهم کرده ایم چراکه آنها نسلی هستند که آینده ایران را خواهند ساخت.