تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782267
شناسه : 3782267
تاریخ :
ضرورت مدیریت صحیح برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در شفت اقتصاد ایران: شفت- معاون فرماندار شفت بر ضرورت عزم جدی و مدیریت صحیح برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در این شهرستان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیض بخش صبح سه شنبه در جلسه مدیریت و کنترل سگ‌های بلا صاحب شهرستان شفت اظهار کرد: رشد جمعیت سگ‌های ولگرد منجر به مشکلات متعدد بهداشتی و سلامت در سطح شهرستان می‌شود.

معاون فرماندار شفت با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف و مرتبط با مدیریت این معضل زیست محیطی باید توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: تا زمانی که عزم جدی در اطراف شهرها برای کنترل جمعیت سگ‌ها و مسئله مدیریت اجرایی پسماند توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها وجود نداشته باشد، همچنان با این معضل محیط زیستی روبه‌رو خواهیم بود و روند افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد ادامه خواهد داشت.

علی فیض بخش با اشاره به اعتراضات مردمی پیرامون وجود سگ‌های بلاصاحب در معابر و احتمال بروز خطرات جانی، انتقال بیماری‌ها و تصادف حیوانات با خودروها، بر ساماندهی و جمع آوری این حیوانات در راستای کاهش جمعیت گفت: دستگاه‌ها با ارائه راهکارهای مناسب جهت ساماندهی این حیوانات اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری احمد سرگوراب در خصوص زنده گیری سگ‌های بلا صاحب ادامه داد: در برخی مناطق شهری، جمعیت سگ‌ها به  یک باره بسیار زیاد می‌شود و ضروری است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اسرع وقت نسبت به تقویت تیم‌های زنده گیر و تحویل به مراکز نگهداری و ارائه گزارش ماهانه به فرمانداری اقدام کنند.