تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3782260
شناسه : 3782260
تاریخ :
پزشکیان متن برجام و FATF را بخواند/ به وسوسه اطرافیان توجه نکند اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور تحت تاثیر وسوسه کسانی که خانواده آنان در خارج از کشور هستند، قرار نگیرد چرا که با برجام هم تحریم‌ها رفع نمی‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: رئیس جمهور اعلام کرده که حل بسیاری از مشکلات کشور مشروط به حل مساله برجام و FATF است.

وی بیان کرد: با این تفاسیر گویا قرار است در دولت چهاردهم همان مسیر کاملاً غلط دولت روحانی ادامه یابد و حل مشکلات کشور به تأیید و رضایت دشمنان کشور گره زده شود. ما فراموش نمی‌کنیم که زمان کرونا روزانه ۷۰۰ نفر از مردم کشورمان فوت می‌کردند و دولت روحانی به بهانه FATF واکسن وارد نمی‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در سال ۹۵ طیب‌نیا، FATF را امضا کرد و سوال ما این است که آیا تحریمی برداشته شد؟ در همان زمان بلافاصله FATF بیانیه داد که ملت ایران تأمین کننده مالی تروریست‌هاست و FATF از ایران خواست که سپاه قدس تمام نیروهای خود را تروریست اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مطابق با FATF باید تمام اطلاعات مالی ایران و کلیه تجارت‌های کشور به اطلاع آمریکا و کشورهای دیگر می‌رسید و عملاً آنان تمام راه‌های تجاری ایران را شناسایی می‌کردند. سوال بنده آن است آنهایی که این موارد را برای پزشکیان می‌نویسند حقایق مذکور را به وی گفته‌اند؟

نبویان با بیان اینکه با برجام تحریم‌ها رفع نمی‌شود، گفت: ظریف در برجام تعهد داده است که همه تحریم‌های اولیه آمریکا و همچنین کلیه تحریم‌های موشکی، حقوق بشری و سایبری باقی بماند و بر این اساس اگر دوباره بحث برجام مطرح شود معنی‌اش آن است که صنعت هسته‌ای ما نابود شود و در مقابل تحریم‌ها هم برداشته نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما برجام را ۸ سال اجرا کردیم اما میزان تحریم از ۸۰۰ مورد به ۱۵۰۰ مورد افزایش یافت. تاکید بنده به رئیس جمهور آن است که اول متن برجام و FATF را بخواند و از سوی دیگر به وسوسه کسانی که خانواده و بچه‌های آنان در خارج از کشور هستند توجه و اعتماد نکند. توصیه دیگر من به پزشکیان آن است که از تجربه امید بستن به دشمنان این مرز و بوم به جای اعتماد به ملت ایران در دولت روحانی درس عبرت بگیرد و این مسیر را تکرار نکند.