تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782258
شناسه : 3782258
تاریخ :
تسریع درتعمیرات نیروگاهی و تکمیل ذخایر سوخت برای تامین برق زمستان اقتصاد ایران: وزیر نیرو بر ضرورت تسریع در انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی، تکمیل ذخایر سوخت و برنامه‌های اولویت دار حوزه انتقال و توزیع نیروی برق برای تامین برق در فصل زمستان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عباس علی‌آبادی در نشست امور برق که روز دوشنبه در شرکت توانیر برگزار شد، با تاکید بر ضرورت همگرایی و هم‌افزایی تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو برای توفیق در پیشبرد اهداف صنعت برق گفت: برنامه‌ریزی برای عبور از زمستان جاری و تابستان آینده و انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی و طرح‌های انتقال و توزیع برق در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نگهداری، بهبود و بهره‌برداری از تأسیسات موجود شامل نیروگاه‌ها، پستها، خطوط انتقال و شبکه توزیع برق، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری صحیح از تأسیسات موجود که نسبت به توسعه واحدهای جدید، زمان و هزینه کمتری نیاز دارد، می‌توان بخشی از مشکلات صنعت برق را حل کرد.

در ادامه این نشست، مصطفی رجبی مشهدی گزارشی از وضعیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها، نصب کنتورهای هوشمند جدید، روش‌های مقابله با استخراج رمزارزها و دیگر چالش‌های موجود کنونی ارائه کرد.

بنابراین گزارش، در این نشست همچنین آخرین وضعیت شبکه سراسری برق بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط شرکت توانیر، شرکت تولید برق حرارتی، شرکت مدیریت شبکه برق ایران و ساتبا مورد بررسی قرار گرفت.