تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3782244
شناسه : 3782244
تاریخ :
نخست وزیر عراق: نیازی به نظامیان آمریکایی نداریم اقتصاد ایران: نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه نیازی به نظامیان آمریکایی نداریم، گفت: به زودی زمان خروج آنها اعلام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق دیگر ضروری نیست چرا که عراق توانسته تشکیلات تروریستی داعش را شکست دهد.

وی در ادامه افزود: برای اعلام روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق به زودی برنامه ریزی می‌کنیم.

السودانی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم یک جدول زمان بندی مشخص برای این عملیات ارائه دهیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: به زودی موعد پایان مأموریت ائتلاف آمریکا در عراق را طی کنفرانس بین المللی علیه داعش اعلام می کنیم. حضور این ائتلاف به همراه نیروهای ۸۶ کشور در عراق توجیهی ندارد.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که توافق اولیه میان واشنگتن و بغداد در خصوص نحوه حضور آمریکایی‌ها در عراق متضمن آن است که تعدادی از این نظامیان در اقلیم کردستان عراق باقی بمانند.

در ادامه این گزارش به نقل از یک مسئول نظامی عراق آمده است که پیش بینی می‌شود تعدادی از نظامیان آمریکایی در اقلیم کردستان عراق باقی بمانند. حسین علاوی مشاور نخست وزیر عراق نیز تاکید کرد که به زودی یک بیانیه مشترک در خصوص روند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: نیاز عراق به ائتلاف بین المللی آمریکا با نابودی داعش به پایان رسیده است. نیروهای عراقی می‌توانند با تحولات امنیتی این کشور تعامل داشته باشند.

لازم به ذکر است پارلمان عراق در کنار محافل سیاسی و مردمی این کشور بارها خواهان اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق شده‌اند چرا که این نظامیان حاکمیت ملی این کشور را نقض می‌کنند.