تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782234
شناسه : 3782234
تاریخ :
۲۴۱ هزار هکتار اراضی غیر ملی استان بوشهر تثبیت شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر امور اراضی استان بوشهر، از تثبیت بیش از ۲۴۱ هزار هکتار اراضی غیر ملی از رفع تداخلات پلاک‌های مشمول مقررات ملی و امور اراضی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی صبح سه شنبه در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی رفع تداخلات، صدور اسناد، حفظ کاربری و تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی گفت: اهمیت موضوع رفع تداخلات اراضی به ویژه اختلافات موجود بین دولت و کشاورزان در مورد تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مورد تاکید است که با توجه به برنامه تکلیفی باید با سرعت، دقت و حساسیت انجام شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با رفع موارد اختلافی بین اراضی ملی و اشخاص با ابلاغ نقشه نهایی پلاک که مورد تأیید اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان است نسبت به اصلاح سوابق، نقشه‌ها و اسناد مالکیت و درنهایت صدور اسناد تک برگ کشاورزی اقدام می‌شود.

وی به تاکید بر تسریع تثبیت اراضی ملی و غیر ملی جهت تسهیل در روند صدور اسناد تک برگ اراضی بیان کرد: تاکنون در سطح استان با بررسی لایه‌های تداخلی نقشه‌های تجمیعی مورد تأیید کارگروه رفع تداخلات شهرستان‌های تابعه از نظر وجود آثار کشت در دهه چهل و طرح در کمیسیون رفع تداخلات استان، ۲۶۵ پلاک با مجموع بیش از ۲۴۱ هزار هکتار تثبیت اراضی غیر ملی تعیین تکلیف و برای اصلاح سوابق، نقشه‌ها و صدور اسناد تک برگ ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: در این جلسه وبیناری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.