تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3782204
شناسه : 3782204
تاریخ :
قول می‌دهم ورزشگاه‌ها را استاندارد کنم/ تجدید نظر در مورد روسا اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان با بیان این که رئیس فدراسیونی که به مردم تعهد ندهد باید در مورد فعالیتش تجدید نظر کرد گفت: به مردم قول می دهم ورزشگاه ها را استاندارد کنم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیامالی صبح امروز سه شنبه در حاشیه دیدار اعضای کاروان های المپیک و پارالمپیک با مقام معظم رهبری با ابراز رضایت از عملکرد ورزشکاران ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ که به میزبانی پاریس برگزار شد، گفت: ابتدا هفته وحدت را به تمام مردم عزیز ایران تبریک می گویم. پس از بازگشت کاروان پارالمپیک مقام معظم رهبری امر فرمودند که خیلی زود خدمتشان حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما در این دوره از بازی ها (المپیک ۲۰۲۴) جمع مدال های ایران به عدد ۳۷ رسید و ورزشکاران ما ۳۷ بار پرچم مقدس ایران را در مسابقات به اهتزاز در آوردند. ما در پارالمپیک برای اولین بار بود که صاحب ۲۵ مدال شدیم کار المپیک و پارالمپیک بسیار سخت است و جا دارد از همه عزیزان در وزارت ورزش و جوانان و کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک تشکر کنم. این افتخار تنها برای این دولت نیست و زحمات عزیزان در دولت شهید رئیسی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در سریعترین زمان ممکن مراسم تقدیر از مدال آوران را با حضور رئیس جمهور برگزار و پاداش ورزشکاران را به آنها تقدیم کنیم. البته پاداش پای سکوی آنها پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که انتظار می رود چند رشته دیگر برای المپیک بعدی به رشته های مدال آور ایران اضافه شوند گفت: انتظار مردم همین است و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که این انتظار درست برآورده شود. مدیری که به مردم قول ندهد باید در مورد فعالیتش تجدید نظر کرد. افرادی که برای انتخابات وعده می دهند باید بتوانند به قول هایشان عمل کنند. ما اصلا نداریم کسی بیاید قول بدهد اما به آن عمل نکند.

دنیامالی ادامه داد: روسای فدراسیون ها حتما باید بیایند و به مردم تعهد بدهند و به ما هم تعهد بدهند که انتظارات را برآورده می کنند. در رشته هایی مثل وزنه برداری، دوومیدانی، تیراندازی و ... که ما مدال آور بودیم باید بتوانیم مطالبه به حق مردم را انجام دهیم.

وزیر ورزش با بیان این که در چند سال آینده رویدادهای بین المللی مهمی پیش روی ورزش ایران است گفت: قبل از این که به فکر المپیک بعدی باشیم ما بازی های آسیایی را در پیش داریم که باید برای آن هم برنامه داشته باشیم. برنامه ریزی ما ۸ ساله است و نگاه مان به المپیک ۲۰۳۲ استرالیاست. با این حال ۸ تا ۹ رویداد بزرگ پیش رو داریم که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به برنامه هایی که برای تقویت علمی ورزش ایران دارد گفت: باید نگاه مان به ورزش عمیق تر شود و به سمت هوش مصنوعی برویم تا بتوانیم در حوزه علم تمرین و پایش و رصد ورزشکاران اهداف و برنامه هایمان را پیش ببریم و در حد حرف و شعار نباشیم.

احمد دنیامالی با تاکید بر این که نباید روسای فدراسیون ها تنها شعار بدهند ادامه داد: طرح مسئله را خود ما بلد هستیم و مردم هم بلد هستند. ما باید روش های اجرایی کردن این خواسته ها را پیاده کنیم. قطعا در آینده خبرهای خوبی برای ورزش ایران خواهیم داشت.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به وضعیت ورزشگاه ها و مشکلاتی که این روزها برای تیم های مختلف به وجود آمده است گفت: به مردم قول می دهم بزودی همه ورزشگاه ها را استاندارد کنم. مطمئن باشید که من پای کار این موضوع هستم و مردم نگران نباشد. قول می دهم به وضعیت ورزشگاه ها رسیدگی کنم.