تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3782202
شناسه : 3782202
تاریخ :
بازتاب پیروزی استقلال و الاهلی در روزنامه های قطری اقتصاد ایران: روزنامه های قطری در چاپ امروز خود به پیروزی دو تیم فوتبال الاهلی عربستان و استقلال ایران مقابل حریفان خود پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ نخبگان فوتبال آسیا شب گذشته دوشنبه ۲۶ شهریور با انجام چند دیدار در منطقه غرب آسیا آغاز شد و دو نماینده فوتبال ایرانی یعنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس به ترتیب مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان قرار گرفتند که شاگردان جواد نکونام با ارائه یک نمایش خوب و با درخشش رامین رضائیان موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند و تیم پرسپولیس نیز علی رقم یک بازی زیبا و خلق موقعیت‌های زیاد موفق نشد با امتیاز از جده خارج شود و سرخ‌پوشان ایران با نتیجه یک بر صفر بازی را به میزبان خود واگذار کردند.

روزنامه «العرب الریاضی» که برای کشور قطر است در مطلبی به دیدار تیم‌های الغرافه و استقلال پرداخت و نوشت: روز گذشته الغرافه در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر مقابل استقلال ایران شکست خورد. بازی که با عملکرد متوسط و بدون موقعیت‌های جدی در نیمه دوم همراه بود، با گل به خودی عبدالله سرالختم، بازیکن الغرافه، در دقیقه ۴ آغاز شد. رامین رضائیان در دقیقه ۱۹ گل دوم استقلال را به ثمر رساند و آرش رضاوند در دقیقه ۸۸ بازی را با گل سوم برای استقلال به پایان رساند.

بازتاب پیروزی استقلال و الاهلی در روزنامه های قطری

روزنامه الکاس قطر نیز در گزارشی به دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان پرداخت و نوشت: روز دوشنبه، الاهلی در نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا توانست با یک گل پیروز شود. فرانک کسیه، بازیکن ساحل عاجی، با گلزنی در دقیقه دوم بازی و با استفاده از پاس دقیق ریاض محرز، تیمش را به پیروزی رساند. کسیه با یک شوت قوی توپ را به گل تبدیل کرد و الاهلی را با شروعی قدرتمند به پیش برد.

با وجود شروع خوب، عملکرد الاهلی بعد از گل کاهش یافت و این امر به تیم پرسپولیس اجازه داد که فشار بیاورد و از فرصت‌های خود بهره‌برداری کند. در دقیقه ۴۱، داور به نفع پرسپولیس یک ضربه پنالتی اعلام کرد، اما پس از بررسی ویدئویی، تصمیم خود را تغییر داد. در نیمه دوم، الاهلی نیز یک ضربه پنالتی دیگر به دست آورد که توسط ریاض محرز زده شد، اما با واکنش عالی دروازه‌بان پرسپولیس مواجه شد و گل نشد.

با وجود اینکه محرز در گل اول نقش کلیدی داشت، تماشاگران هنگام تعویض او در دقیقه ۷۶ اعتراض کردند. اما الاهلی توانست برتری خود را حفظ کند و سه امتیاز نخست خود در مسابقات آسیایی را به دست آورد.

این پیروزی به الاهلی کمک کرد تا بخشی از اعتبار خود را در این رقابت‌ها بازگرداند و اکنون باید منتظر دیدار بعدی خود با الوصل اماراتی در دو هفته آینده باشد.

این روزنامه در بخشی دیگری از صفحه خود صحبت‌های «یایلسه» سرمربی الاهلی پس از بازی با پرسپولیس را بازتاب کرده است و در مطلبی دیگر به اینکه چرا پنالتی به ایوان تونی داده نشد تا او دروازه پرسپولیس را هدف قرار می‌داد و نوشت: ریاض محرز در دقایق پایانی بازی، پنالتی‌ای را از دست داد که می‌توانست برتری الاهلی را تضمین کند. این پنالتی در دقیقه ۵۹ زمانی که الاهلی با یک گل پیش بود به دست آمد، و سوالی ایجاد کرد که چرا ایوان تونی، که تخصص زیادی در زدن پنالتی‌ها دارد، این ضربه را نزد.

تونی با سابقه‌ای خوب در زدن پنالتی‌ها می‌توانست به تثبیت نتیجه کمک کند و فشار را از روی تیم کم کند. با وجود اینکه محرز توانایی‌های زیادی در ساخت گل اول نشان داد، از دست رفتن این پنالتی سوالات زیادی را درباره نقش او به عنوان زننده پنالتی در الاهلی ایجاد کرده است.

بازتاب پیروزی استقلال و الاهلی در روزنامه های قطری