تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782181
شناسه : 3782181
تاریخ :
اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در سیریک اقتصاد ایران: بندرعباس - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سیریک از طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در شهرستان سیریک خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سعید ترکمانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح این خبر عنوان کرد: با عنایت به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس، و شروع سال تحصیلی جدید و به تبع آن افزایش تقاضا برای خرید اقلامی نظیر لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و سایر ملزومات دانش‌آموزان، یقین بازرسی صمت و اتاق اصناف نظارت خود بر بازار این اقلام نیز به صورت جدی و بیشتر خواهند کرد.

ترکمانی پور اظهار کرد: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و انجام گشت مشترک در راستای اجرای بهینه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی مذکور در طول اجرای طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه، گشت مشترک با بازرسان صمت و اتاق اصناف شهرستان سیریک به صورت نظارت ویژه بازگشایی مدارس در سطح این شهرستان در حال اجراست، تصریح کرد: با اجرای این طرح بر فروش اقلام پرمصرف دانش‌آموزان مانند خودکار، نوشت افزار، دفتر، کیف و کفش و مانتو نظارت بیشتری می‌شود.

ترکمانی پور افزود: هم‌اکنون اکیپ‌های بازرسی در شهرستان سیریک در قالب گشت‌های مشترک با دیگر نهادها برای نظارت بر کالاها در نظر گرفته شده‌اند و اغلب اقلام پر مصرف دانش‌آموزان مانند خودکار، دفتر، کیف و کفش و مانتو شامل بازرسی می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیریک با اشاره به اینکه ستاد خبری و واحد رسیدگی به گزارشات مردمی آماده پاسخگویی و ثبت شکایات شهروندان است، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را از طریق سامانه الکترونیکی و یا از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی لازم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، تخلفات این فصل نیز شامل گران‌فروشی و عدم درج قیمت بر محصول است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با اصناف متخلف برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها چندین واحد صنفی نیز متخلف شناسایی شده اند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.