تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3782180
شناسه : 3782180
تاریخ :
کتک خوردن نیروهای اورژانس در مأموریت‌های تهران اقتصاد ایران: رئیس سازمان اورژانس کشور، با اشاره به کمبود آمبولانس و ترافیک سنگین در کلانشهر تهران، از کتک خوردن نیروهای اورژانس به دلیل رسیدن به محل ماموریت خبر داد.‌

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، در برنامه تلویزیونی، گفت: سه عنصر اساسی مجموعاً می‌تواند کار اورژانس را راه بیاندازد که شامل منابع انسانی و نیروی انسانی است، دوم لجستیک آمبولانس است و تجهیزات آن و سوم هم زیرساخت‌ها که به هر حال سیستم‌های ارتباطی ما است.

وی با عنوان این مطلب که بزرگ‌ترین چالش اورژانس کشور آمبولانس است، افزود: ناوگان اورژانس کشور دچار فرسودگی است.

میعادفر با اشاره به وجود ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور، گفت: تقریباً ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس ما بالای ۱۵ تا ۱۶ سال عمر دارند.

وی درباره عمر مفید آمبولانس، اظهار داشت: عمر آمبولانس‌ها در کشورهای از نظر مالی خوب معمولاً بین ۵ تا ۷ سال است، در حالی که عمر آمبولانس‌های ما از ۱۵ سال هم عبور کرده است.

میعادفر ادامه داد: تلاش زیادی هم در این دو سه سال انجام داده‌ایم و تقریباً حدود ۶۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده را جبران کردیم ولی تا شرایط نسبتاً مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی افزود: یک اتفاقی که در بودجه ۱۴۰۳ افتاد هم دولت و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک کردند، مصوبه‌ای داریم در بودجه ۱۴۰۳ که یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت در اختیار سازمان اورژانس و جمعیت هلال احمر قرار بگیرد که لجستیک را تقویت کنند. اگر در همین روزها این تخصیص را به ما بدهند ما کارهای مرحله دوم خرید را آغاز کنیم.

میعادفر با اشاره به وضعیت متفاوت کلانشهر تهران در مأموریت‌های اورژانس، گفت: در تهران سر هر خیابان هم یک آمبولانس بگذاریم بازهم به خاطر ترافیک دیر می‌رسیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: برخی اوقات همکاران ما به خاطر دیر رسیدن به محل مأموریت خود، از خانواده بیمار کتک می‌خورند. در صورتی که همکاران ما مقصر نیستند، بلکه مشکل ترافیک و کمبود آمبولانس وجود دارد.