تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3782170
شناسه : 3782170
تاریخ :
وزیر صمت: برای داشتن صنعت قوی باید از تصدیگری فاصله بگیریم اقتصاد ایران: عصر خودرو- وزیر صمت گفت: برای داشتن صنعت، معدن و تجارت قوی باید از تصدیگری دولت فاصله بگیریم و سیاست گذاری کنیم البته این امر نباید به صورت شعاری باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید محمد اتابک وزیر صمت امروز در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان دور دهم اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت با ابر چالش هایی مواجه است و این ابر چالش ها ناشی از چالش های قبلی است که به مسائل بغرنج تبدیل شده و این مسائل در همه حوزه ها مثل صنایع و معادن وجود دارد و امروز گریبانگیر اقتصاد کشور است.

وزیر صمت اظهار داشت: اگر بخواهیم برای رفع این مشکلات به صورت مجرد نگاه کنیم شاید قابلیت حل کردن نداشته باشد، زیرا بسیاری از این مشکلات مشکلات بین بخشی و مشکلات کهنه ای است که در صنعت، تجارت و کل اقتصاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنعت، معدن و تجارت باید همه ذینفعان وارد صحنه شوند زیرا اگر دولت می توانست آن را حل کند قطعا تا الان این کار را کرده بود.

تابک بیان داشت: قطعا انتقاداتی وجود دارد و باید وجود داشته باشد ولی باید توجه کنیم اگر اقتصاد قوی می خواهیم و حاکمیت قوی می خواهیم از حاکمیت قوی اقتصاد قوی ایجاد می شود.

وی افزود: در بخش صمت نیز وقتی صنعت، معدن و تجارت قوی داشته باشید بخش خصوصی قوی از آن ایجاد می شود.

اتابک اظهار داشت: بنابراین منطق کار در این است که همه دست به دست هم دهیم و در این دولت که یک فرصت است و نگاه آن مردمی کردن اقتصاد کشور است از تصدیگری فاصله بگیریم و سیاست گذاری کنیم البته نه شعاری و لذا امروز چند پیشنهاد مشخص دهید و ما به شما چند پیشنهاد مشخص دهیم که در کجا شما می توانید وارد شوید و به ما کمک کنید و مشخص کنیم که در چه جاهایی ما می توانیم به شما کمک کنیم.

وی افزود: اگر این شرایط حاکم شود و بتوانیم صنعت، معدن و تجارت را مردمی کنیم‌ چشم انداز خوبی پیشرو داریم ولی اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم مشکلات به راحتی حل نمی شود.

اتابک گفت: لذا از بخش تجارت مه امکان عملکرد آن سریع تر است شروع می کنیم و از شما فعالین بخش خصوصی کمک می گیریم.