تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782166
شناسه : 3782166
تاریخ :
مایکروسافت اپلیکیشن‌های مجموعه آفیس را به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید و کاربردی مجهز می‌کند [تماشا کنید] اقتصاد ایران: مایکروسافت با اضافه‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر، مجموعه‌نرم‌افزارهای آفیس را کاربردی‌تر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت با معرفی ویژگی‌های جدید برای اشتراک ماهانه‌ی ۳۰ دلاری Microsoft 365 Copilot، گام مهمی در جهت بهبود هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های آفیس برداشت. به ادعای ردموندی‌ها این ویژگی‌ها تجربه‌ی کار با آفیس را متحول می‌کنند.

براساس بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت، اکسل اکنون با ادغام پایتون، قدرتمندتر شده و پاورپوینت با کمک هوش مصنوعی، ساخت اسلایدهای جذاب را آسان‌تر کرده است. ورد با پیش‌نویس‌های هوشمندانه، لذت بیشتری از نوشتن ارائه می‌کند و صندوق ورودی Outlook نیز با کمک کوپایلت، منظم‌تر و کارآمدتر می‌شود.

مایکروسافت پشتیبانی از پایتون را با کوپایلت ترکیب می‌کند تا به کاربران اکسل اجازه دهد به‌راحتی تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ای روی داده‌های صفحه‌ی گسترده انجام دهند.

جرد اسپاتارو، قائم‌مقام بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، می‌گوید: «اکنون هر کسی می‌تواند با کوپایلت کار کند تا تجزیه و تحلیل پیشرفته مانند پیش‌بینی، تحلیل ریسک، یادگیری ماشین و تجسم داده‌های پیچیده را انجام دهد. همه‌ی این‌ها با استفاده از زبان طبیعی، بدون نیاز به کدنویسی صورت می‌گیرد؛ انگار یک تحلیلگر داده‌ی ماهر به تیم شما پیوسته است.»

ادغام کوپایلت و پایتون در اکسل امروز وارد فاز پیش‌نمایش عمومی می‌شود. مایکروسافت کوپایلت را در اکسل از امروز به‌طور کلی در دسترس مشترکین Microsoft 365 Copilot قرار می‌دهد. کوپایلت اکنون از فرمول‌های پیچیده‌تر مانند XLOOKUP و SUMIF و همچنین ایجاد انواع مختلف نمودارها و جداول محوری پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی پاورپوینت را نیز ارتقا داده است. حالا با کمک کوپایلت، ساخت اولین پیش‌نویس یک ارائه با چند کلیک ساده ممکن می‌شود. کوپایلت می‌تواند از قالب‌های از پیش تعریف‌شده‌ی شرکت شما استفاده و تصاویر مناسب را از کتابخانه‌های SharePoint انتخاب کند تا ارائه‌ی شما کاملاً حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای شرکت باشد.

قابلیت اولویت‌بندی پیام‌ها در صندوق ورودی Outlook
Microsoft

کوپایلت در مایکروسافت تیمز به‌زودی به‌روزرسانی می‌شود تا بتواند خلاصه‌ای از تمام مکالمات انجام‌شده در جلسات، چه گفت‌وگوهای صوتی و چه پیام‌های متنی را ارائه دهد. برگزارکنندگان جلسه می‌توانند مطمئن شوند که هیچ سؤال یا نکته‌ی مهمی از قلم نیفتاده است.

قابلیت مقایسه‌ی فایل‌های در OneDrive
Microsoft

ویژگی جدید اولویت‌بندی صندوق ورودی من (prioritize my inbox) به کوپایلت در اوت‌لوک اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار ایمیل‌ها را اولویت‌بندی کند. طبق گفته‌ی اسپاتارو، در اواخر ۲۰۲۴، کاربران می‌توانند به کوپایلت موضوعات، کلمات کلیدی یا افرادی را که مهم هستند، نشان دهند تا ایمیل‌ها بر همان اساس اولویت‌بندی شوند.

مایکروسافت در اواسط مهر، قابلیت‌های کوپایلت در Word را ارتقا می‌دهد تا کاربران بتوانند به‌راحتی به اطلاعات ایمیل‌ها و جلسات، علاوه‌بر اسناد، دسترسی داشته باشند. با این ویژگی، افزودن پیوست‌های ایمیل یا کل مباحث مطرح‌شده در جلسات به اسناد، به سادگی امکان‌پذیر خواهد شد. مایکروسافت قابلیت کوپایلت را در OneDrive نیز فعال خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج فایل را به‌طور همزمان خلاصه و با مقایسه‌ی آن‌ها، تفاوت‌های موجود را شناسایی کنند.

مقاله‌ی مرتبط
  • کوپایلت Pages معرفی شد؛ زمین بازی هوش مصنوعی مایکروسافت برای کسب‌وکارها

مایکروسافت می‌گوید ۶۰ درصد از شرکت‌های بزرگ جهان از دستیار هوش مصنوعی کوپایلت استفاده می‌کنند. به‌ادعای ردموندی‌ها تعداد افرادی که روزانه در محل کار از دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده می‌کنند، تقریباً هر سه ماه دو برابر شده است که شامل نسخه‌ی رایگان کوپایلت نیز می‌شود.