تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3782112
شناسه : 3782112
تاریخ :
برگزاری رویدادهای آپارتمان نشینی ایمن در برابر زلزله اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: در راستای رویدادهای آپارتمان نشینی ایمن در برابر زلزل ساختمان‌های منتخب بر اساس سناریوی فرضی در این منطقه لرزید و عملیات تخلیه اضطراری با موفقیت اجرایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران در خصوص رویداد آپارتمان نشینی ایمن و شهر ایمن در برابر زلزله در این منطقه گفت: با همکاری ستاد مدیریت بحران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، مانور تخلیه اضطراری به صورت هماهنگ در پهنه‌های مرتبط با طرح ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی شامل فرهنگسرای حافظیه واقع در انتهای خیابان پنجم نیروی هوایی، سرای محله آشتیانی واقع در خیابان باباطاهر، سرای محله امامت واقع در مسیل جاجرود و ساختمان بانک پاسارگاد واقع در خیابان امامت برگزار شد.

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران و گروه‌های دوام، اورژانس و آتش‌نشانی اقدام به تخلیه ساختمان‌های منتخب به صورت هماهنگ در محلات امامت، نیروی هوایی و آشتیانی کردند.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به استقرار چادرهای امداد و نجات در حوالی ساختمان‌های مذکور اظهار داشت: بر اساس سناریو، عوامل اورژانس به مداوای مصدومین پرداختند و کودکان حادثه دیده نیز در محل این چادرها نگهداری شدند.

برگزاری رویدادهای آپارتمان نشینی ایمن در برابر زلزله

به گفته وی، نیروی‌های مردمی دوام نیز در این مانورها حضوری فعال داشتند و همکاری‌های لازم را برای تخلیه اضطراری ساختمان‌ها انجام دادند.

محمد هادی علی احمدی ادامه داد: شهروندان و دانش آموزان با اهمیت حوادث غیرمترقبه، تخلیه اضطراری و عکس‌العمل مناسب در قبل، حین و پس از وقوع حوادث، تعریف زلزله، عوامل بحران زا و نحوه پناه گرفتن آشنا شدند.

شهردار منطقه ۱۳ بر اهمیت ارتقای آمادگی در برابر مخاطرات زلزله و حوادث و بهره‌گیری از این آموزش‌ها برای بالا بردن سطح آگاهی و آمادگی و انتقال به جامعه تاکید کرد و افزود: اجرای این برنامه‌های آموزشی و مانورهای امدادی باعث توسعه فرهنگ ایمنی و ایجاد آرامش روانی ناشی از آمادگی در برابر حوادث و کاهش سطح تلفات و خسارات ناشی از این رویداد می‌شود.