تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782111
شناسه : 3782111
تاریخ :
گُهرسنگ باید به یک صنعت تبدیل شود اقتصاد ایران: کرمان_معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: تبدیل گهر سنگ به یک صنعت و تشکیل شورای عالی گُهرسنگ با حضور رئیس‌جمهوری و یا معاون اول وی از مهمترین خواسته‌های فعالان این حوزه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسن‌زاده، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گهر سنگ دارای بازار و گردش مالی خوبی بوده و به توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند گفت: سنگ خام هم در کشور وجود دارد، اما به علت عدم ساختار مناسب هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه خود در این بخش برسیم.

وی افزود: تشکیل شورای عالی گهر سنگ با حضور رئیس‌جمهوری و یا معاون اول وی از مهمترین خواسته‌ها و جزو اولویت‌های فعالان این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه گهر سنگ باید از بحث تزئینی خارج و به یک صنعت تبدیل شود گفت: وقتی گهر سنگ تبدیل به صنعت شد، کشور هم می‌تواند به نحو مطلوب‌تری برای آن هدف‌گذاری کند و کار را جلو ببرد، بنابراین شورای عالی گهر سنگ باید تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به قانون ممنوعیت واردات سنگ خام مانند یاقوت، زمرد و الماس به کشور تصریح کرد: برای صادرات گهر سنگ باید سبد کاملی داشته باشیم و ایران می‌تواند بستر مناسبی برای تراش سنگ‌ها شود.

حسن‌زاده، افزود: در حالی سنگ خام به‌عنوان کالای لوکس معرفی شده و واردات آن به کشور ممنوع است که با صادرات گهرسنگ‌ها می‌توان ارزش‌افزوده زیادی برای کشور ایجاد کرد، از این رو رایزنی برای رفع ممنوعیت واردات سنگ خام صورت گرفته است.

وی افزود: باید به صورت حرفه‌ای برای تهیه بانک اطلاعاتی گوهرسنگ‌ها در کشور کار شود و کرمان می‌تواند در این زمینه همکاری داشته باشد.