تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3781988
شناسه : 3781988
تاریخ :
دهیاران روستاهای تنگستان برای اشتغالزایی اهتمام داشته باشند اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار تنگستان از دهیاران روستاهایی تنگستان خواست در حوزه اشتغال روستاهای حوزه کاری خود تلاش بیشتر ی داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست اشتغال با دهیاران شهرستان ضمن انتقاد از عدم حضور تعدادی از دهیاران در نشست اشتغال عنوان داشت: حضور دهیاران در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نشانه از مسئولیت پذیری و عدم حضور تعدادی نشانه از عدم مسئولیت پذیری آنهاست که باید فرمانداری، بخشداران ون‌هایت حوزه روستایی استانداری باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده که پاسخگو شوند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: مجموعه اشتغال در شهرستان دستگاه‌های متفاوتی است از دستگاه‌های حمایتی گرفته که شامل کمیته امداد؛ بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سازندگی و بنیادهای علوی و برکت و سایر اجرایی تا بخش روستایی استانداری است که همه باید تلاش کنند از همه ظرفیت‌های با کیفیت استفاده شود.

فرماندار تنگستان ادامه داد: نیاز است دهیاران روستاهای شهرستان رؤسای و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال ارتباط لازم جهت کیفیت و موضوعات اشتغال دریافت و در روستای حوزه خود اجرایی کنند.

وی از دهیاران روستاهایی تنگستان خواست در حوزه اشتغال روستاهای حوزه کاری خود تلاش بیشتر ی داشته باشند.

لطفی خاطرنشان کرد: طرح‌های خویش فرمایی طرح‌های کوتاه مدتی است که تسهیلات دریافت می‌کنند و ادامه پیدا نمی‌کند.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: شهرستان با دارا بودن سواحل و نخیلات دارای مزیت‌های فراوان در زمینه ایجاد اشتغال دارد که نیاز است سرمایه گذاری ویژه صورت گیرد.

وی افزود: باید از ایجاد اشتغال‌های منسوخ و مشابه در یک روستا جلوگیری شود و بتوانند در اشتغال تنوع ایجاد شود که به سمت و سوی مشاغلی بروند در کوتاه مدت موجب ورشکستگی افراد در روستاها نشود.

لطفی ادامه داد: با توجه به اینکه فرآیند شناسایی، تائید افراد و جذب تسهیلات یک زمان مشخص دارد باید حداکثر ظرف دو هفته جهت شناسایی افراد اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: نیاز است دهیاران در سطح روستاها افرادی که فاقد شغل هستند جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی شناسایی کنند تا در جذب تسهیلات شتاب بیشتری شهرستان داشته باشد.

وی با اشاره به اعتبارات ۱۵۰ میلیاردی تومانی تسهیلات اشتغال روستایی استان بیان کرد: با توجه به مزیت تنگستان در دو بخش سواحل و نخیلات نیاز است حوزه روستایی استانداری توجه خاصی به این دو موضوع در تنگستان داشته باشد.