تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3781956
شناسه : 3781956
تاریخ :
کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح مجموعه شمس تبریزی خوی و ایجاد یک کریدور فرهنگی بین قونیه ترکیه و خوی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی، اظهار کرد: وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است و با توجه به دوستی شمس و مولانا تکمیل این مجموعه می‌تواند یک کریدور فرهنگی بین قونیه ترکیه و خوی ایجاد شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی سه کریدور فرهنگی برای جذب گردشگری و معرفی فرهنگ و هنر استان تعریف شده است که یکی از کریدورها از خوی عبور می‌کند و این امر نیازمند توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای پروژه فرهنگی و هنری شمس تبریزی خوی باید چند پلاک اطراف آرامگاه آزادسازی شود که شهرداری و شورای شهر در اسرع وقت باید برای خرید و آزادسازی این پلاک‌ها اقدام کنند.

معتمدیان گفت: اقدام دیگر برای معرفی و ایجاد کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه، بین‌المللی کردن فرودگاه خوی بوده چرا که امروزه پروازهای هوایی و داشتن زیرساخت‌ها در این حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند.