تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3781381
شناسه : 3781381
تاریخ :
مدودف: کی‌یف، عامل ترور جدید ترامپ را استخدام کرده است اقتصاد ایران: معاون شورای امنیت روسیه در پیامی در «ایکس» به ترور مجدد رئیس جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» به ترور دوباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا واکنش نشان داد.

بسیاری از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که «رایان وسلی روث» عامل ترور نافرجام اخیر ترامپ، جزو مزدورانی است که به نفع اوکراین علیه روسیه می‌جنگند. به ادعای رسانه ها، او حتی در استخدام مزدوران حامی کی‌یف نقش داشته و در شبکه‌های اجتماعی نیز پیام‌هایی مرتبط با این مساله منتشر کرده است.

مدودف بر اساس گزارش‌های فوق، در «ایکس» نوشت: سوالی که در ذهنم ایجاد شده این است «اگر مشخص شود که عامل ترور نافرجام جدید ترامپ که برای ارتش اوکراین مزدور استخدام می‌کرد، خودش از سوی رژیم نئونازی کی‌یف برای ترور(ترامپ) استخدام شده باشد، آنگاه چه خواهد شد؟»

براساس اعلام دو منبع آگاه در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) که نخواستند نامشان فاش شود مظنون ترور ترامپ که هم‌اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد، رایان واسلی روث نام دارد. وی به تلاش برای ترور رئیس جمهور سابق آمریکا در زمین گلف عمارت مشهور وی در فلوریدا موسوم به «مار-ئه-لاگو» متهم است.

این دومین باری است که نامزد جمهوری‌خواهان هدف ترور قرار می‌گیرد. در نخستین حادثه، فردی به نام «متیو کروکس» ۱۳ جولای در گردهمایی ترامپ در باتلر واقع در ایالت پنسیلوانیا، وی را با شلیک گلوله هدف قرار داد. در آن حادثه ترامپ از ناحیه گوش دچار آسیب‌دیدگی و خونریزی شد و مظنون نیز به ضرب گلوله نیروهای سرویس مخفی آمریکا از پا درآمد.

ترامپ همواره مخالفت خود را با تامین تسلیحاتی اوکراین در جنگ علیه روسیه اعلام کرده و بارها نیز مدعی شده است که در صورت شکست دادن کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر، جنگ اوکراین را ۲۴ ساعته پایان می‌دهد!