تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3781365
شناسه : 3781365
تاریخ :
"تداوم تلاش‌ها برای کاهش ارزبری در حوزه تجهیزات پزشکی با بازمهندسی و اصلاح سیستم‌ها" اقتصاد ایران: مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که بازمهندسی و بازبینی در حوزه قیمت‌گذاری و سامانه‌های مرتبط با تجهیزات و ملزومات پزشکی برای کاهش ارزبری همچنان ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعیدرضا شاهمرادی توضیح داد که کمیته‌ای به‌طور مداوم برای بررسی و حل مشکلات تامین تجهیزات پزشکی تشکیل شده است. وی افزود که این کمیته با هدف بهبود فرآیند تخصیص و تامین ارز، و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و فرابخشی برای حل مسائل این حوزه به‌طور جدی فعالیت می‌کند.

دکتر شاهمرادی همچنین به برگزاری فراخوان‌های تامین تجهیزات برای کشف قیمت واقعی و جلوگیری از انحصار در بازار اشاره کرد و تاکید کرد که تامین موارد کمبود و توزیع سریع آنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی به‌صورت فوری در دستور کار قرار دارد.

او افزود که سیاست کلی واردات تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ با هدف افزایش ذخایر استراتژیک ارائه شده و اصلاحات مربوط به سامانه‌های جامع تجارت و تی‌تک برای بهبود گروه‌بندی کالایی و تسریع در ترخیص کالاها از گمرکات، به‌ویژه کالاهای کمبود حاد، در حال پیگیری است.