تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3781053
شناسه : 3781053
تاریخ :
تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به بیش از ۲۰هزار تن رسید اقتصاد ایران: زاهدان_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: رکورد تولید گوشت مرغ در استان به بیش از ۲۰ هزارتن رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دهمرده صبح امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: برای دستیابی به افزایش تولید، از ابتدای امسال تا به امروز در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان، به همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی، تعداد ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد رشد داشته که با این میزان جوجه ریزی، ۲۰ هزار و ۵۲۱ تن گوشت مرغ تولید و به به تدریج به بازار مصرف عرضه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام شده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۱ هزار تن گوشت مرغ از واحدهای صنعتی و چهار هزار و ۵۰۰ تن از مرغداریها بومی، مجموعاً ۴۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

دهمرده ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در استان و همچنین فعال سازی واحدهای تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در سیستان و بلوچستان دست یابیم و با توجه به پتانسیل مرزی بودن استان، علاوه بر خودکفایی این خطه، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشورهای همسایه نیز دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تعداد ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی مجموعاً با ظرفیت شش و نیم میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد در سطح استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است.