تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3781006
شناسه : 3781006
تاریخ :
لوتوس تیزر خودرو برقی اسپرت جدیدش را منتشر کرد اقتصاد ایران: مدل مفهومی خودرو اسپرت و برقی لوتوس فردا رسماً رونمایی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لوتوس با انتشار تیزری ویدیویی اعلام کرد فردا (۲۷ شهریور) از مدل مفهومی خودرو اسپرت و برقی خود رونمایی خواهد کرد. لوتوس تاکنون سدان برقی Emeya وکراس‌اور Eletre را در سبد محصولات خود دارد و مدل Emira آخرین خودرو اسپرت بنزینی این برند خواهد بود.

لوتوس خودرو جدیدش را Theory 1 می‌نامد و برای توصیف آن از کلماتی مانند «آنالوگ» و «طبیعی» استفاده می‌کند که به دوران طلایی این خودروساز اشاره دارند.

در تیزر Theory 1 می‌توانیم چراغ عقب در دو طرف لوگو LOTUS را به‌فرم نوارهای باریک LED ببینیم. نمای عقب خودرو شباهت‌هایی با خودرو قدیمی Kammback دارد و یک اسپویلر تهاجمی در بالای آن دیده می‌شود.

نام Theory 1 نشان می‌دهد که با مدلی مفهومی طرف هستیم؛ اما می‌تواند پیش‌نمایشی از یک ابرخودرو یا خودرو اسپرتی باشد که در آینده‌ی نزدیک به تولید خواهد رسید. لوتوس قرار بود در سال ۲۰۲۷ کوپه‌ی جدیدی با کد Type 135 عرضه کند؛ خودرویی که احتمالاً به‌دلیل یک‌سری مشکلات در حوزه‌ی باتری با تأخیر راهی بازار می‌شود. این خودرو با پورشه باکستر و کیمن برقی رقابت خواهد کرد.

مقالات مرتبط
  • لوتوس امیرا معرفی شد؛ سوپراسپرت موتور وسط با پیشرانه مرسدس AMG و تویوتا
  • سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

گفته می‌شود خودرو برقی جدید لوتوس در حالت تک و دو موتوره به‌ترتیب ۴۶۹ و ۸۷۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت و جایگزین مدل‌های الیزه و امیرا خواهد شد. قیمت خودرو جدید لوتوس احتمالاً از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.